Pengantin Muda, Tercabarkah Anda?

 Salam 1 Malaysia!! Tercabarkah? Bila gadis berumur 14 tahun merupakan antara pasangan "Pengantin 1 Malaysia". Usia kini tak menghalang untuk berumah tangga, yang penting sudah bersedia menjalankan tanggungjawab masing-masing. 

Minggu ini saja, tiga kenduri kahwin yang aku hadiri. Semuanya rakan semasa di SMKAY!! Tahniah diucapkan buat pengantin dan berharap kekal hingga ke akhir hayat. Minggu depan, ada lagu undangan. Nak kena cari hadiah kahwin lagi la. Sorang-sorang meniti gerbang perkahwinan. Agaknya, bila seru aku nak sampai?

 Hirman & isteri
 Fadhil & isteri
Firdaus & isteri

79 comment on Pengantin Muda, Tercabarkah Anda? :

E.d.Y said... on 13 December, 2010

nak kaawen jugak!!!!!

mie said... on 13 December, 2010

bagus2!!!
cepat2 la tetapkan tarikh..
hahaaaa

Khairy said... on 13 December, 2010

akkuu puunnnn nakkk!!!!

AdiaLuze said... on 13 December, 2010

Waaa...Muda giler dh kawen...

Rsnye org dulu2 yang kawen awal tu pun semua ilmu rumhtngga diaorg dah mahir..org skrg ader lagi ke yg umor 12 taun dah pandai kacau dodol? (Perumpamaan je tu...ahaks)

akubiomed said... on 13 December, 2010

Apa masalahnya kalau kahwin muda kalau semua bekalan cukup. Orang dulu-dulu pun kahwin muda lagi daif pada zaman tersebut. Bahagia jer. Selagi ada bekalan agama yang kuat insyallah :-)

Kalau ramai kahwin di bangku sekolah elok juga sekolah sediakan tempat penjagaan budak sementara makbapak mereka belajar dikelas

- zuriey - said... on 13 December, 2010

when ur turn? saya pun tak tahu bila pula..asik makan nasi minyak org je

papabear said... on 13 December, 2010

kepada yg kawin muda2 harap2 jgn bosan dah le... hehe...

Puteri Iqa Izyan said... on 13 December, 2010

baru 14 tahun? uhh...
tak terpikir lagi nk kawen..

tp kalau ank datuk ke, ank raje ke masuk minang, trme lah.. lalalala~~~ :P

iekabean said... on 13 December, 2010

Umur 14 thun dah kawen??
tak sekolah ke?

Cik Gallus Gallus said... on 13 December, 2010

sabar mie nanti ade la tu..kawin jemput tau..hahaha

dotblogspotdotkom said... on 13 December, 2010

ntah le.. kalau seme dah bersedia.... teruskan lah..... sesuatu yg berlandaskan agama.. insya ALLAH.. ALLAH akan bimbing kita.. segalanye kerana ALLAH....

intankuterpilih said... on 13 December, 2010

bagus, muda2 dah kawen, nanti anak dah besar, org confius, eh ni mak ke kakak??ekekeke...
mcm aku rugi, kawen dah tua... kalau tau kawen best, lepas UPSR aku dah soh mak aku kawenkan aku...

Raji berkata said... on 13 December, 2010

eh 14 tahun?
biar btol o.O

huhu xsabar nk kawen =.="

Cik Su said... on 13 December, 2010

bukan tercabar tapi jeles.. cik su dah 23.. sape pun tak nak amek jadi bini lagi.. ape kes.. uwaaaaa.. nak ngs..

oktant said... on 13 December, 2010

Bila dah sampai jodoh, tak salah kahwin muda, kan? Janji diorg dah buat persiapan diri zahir batin utk melayari alam rumahtangga.

InsyaAllah, kalau dah sampai masanya, siapa yg taknak kahwin, kan? =)

ayie4630 said... on 13 December, 2010

kdg2 rase trcabar jgk...tp mmandangkan aku tgh stdy, so fokus utk stdy la dulu..lau ade jodoh, ade la...hehe..

hans said... on 13 December, 2010

tercabar beb
aku nak kahwin juga
sob sob sob

P/S : Kenapa Perlu Diadakan Benda Yang Tak Pernah Wujud?

Cik Wan Jun Smile said... on 13 December, 2010

hahaahha... nak kawen??
sabo yerk... nanti seru sampai arr tue...

mie said... on 13 December, 2010

khairy!!!
sila la kawen...
heheee

mie said... on 13 December, 2010

adia luze!!!
itu la, tunggu penuh ilmu dada..
baru boleh kawen kot

mie said... on 13 December, 2010

akubiomed!!!
bagus juga cadangan tu...
yg penting tanggungjawab...

mie said... on 13 December, 2010

zuriey!!!
betul tu, xlarat nak makan nasi minya k org..
nak juga makan nasi minyak sendiri

mie said... on 13 December, 2010

papabear!!!
harap2 sentiasa bahagia...

mie said... on 13 December, 2010

puteri iqa!!!
kalo datuk sendiri yang datang..
terima gak ke...
heheeeee

mie said... on 13 December, 2010

ieka!!!
ntah la, tggu berita selanjutnya...

mie said... on 13 December, 2010

gallus!!!
sentiasa bersabar...
tapi sampai bila.. heheee

mie said... on 13 December, 2010

dotblogspotdotcom!!!
insyallah, agama Islam sebagai petunjuk..

mie said... on 13 December, 2010

intankuterpilih!!!
ye ke, kena kawen sekarang la ni..
heheee

mie said... on 13 December, 2010

raji!!!
itu menurut berita la...
tapi member aku xde la kawen awal camtu..

mie said... on 13 December, 2010

cik su!!!
nanti ada jodohnya...
heheee

mie said... on 13 December, 2010

oktant!!!
gue setuju sangat tu..
rasa ada gak yg xnak kawen...
ehheeee

mie said... on 13 December, 2010

ayie!!!
betul tu...
rancanglah masa depan dengan bijak...

mie said... on 13 December, 2010

hans!!
cepat2lah masuk meminang..
hahaaaaa

mie said... on 13 December, 2010

cik wan!!!
sentiasa bersabar....
tgh menunggu seru la ni...

Amirrah Zawani said... on 13 December, 2010

Umur 14 dah kawen??
mak aih, tak terlalu awal kah??
saya yg umur 23 pun tak bersedia nak kawen lagi.. :)

mie said... on 13 December, 2010

itu lah 1 Malaysia...
mmber gue pun baru je kawen..
inikan plak yg masih muda..

amirah said... on 13 December, 2010

nak kawen tp dwet xckup g..hehe

syahrilhafiz said... on 13 December, 2010

mak aii awai nya kawen
bergetah lagi tu..kiki

Lis Amir said... on 13 December, 2010

ohh mama, saya mahu kawen lalalalala :P

Lagi perihal Facebook. Tahukah anda?

Cik Tom said... on 13 December, 2010

seronoknya bl tgk ramai yg dah khwn..bl la nak kahwin ni??hehe...

cutenote said... on 13 December, 2010

Selamat pengantin baru pada kawan :D .

http://notacomei.blogspot.com/2010/12/transformer-3-tentang-bulan.html

A.D.A.M. said... on 13 December, 2010

x lame lagi smpai la seru ko tu mie oiii. hahaha. saba2. :P

tehr said... on 13 December, 2010

kawin je biar umur berapa pun
asal cukup syarat2nya
...
bila syarat dah lengkap semua, tiada apa yang salah lagi

mr.syazwan said... on 13 December, 2010

aaaaaaaaa BESTNYA TAWIN

lepas tawin leh buat apa2 ngan isteri kita kan

aaaaaaaa bestnyaa

ok fine~

darkbatman said... on 13 December, 2010

ko biler lak bro? xkn kawan2 jer..hehee

MAPPIAU said... on 13 December, 2010

memang bulan ni bulan mengawan !! eh silap, bulan orang ramai kawen hihihihi.

maCy said... on 13 December, 2010

err.. tcabar klo laki macy kawen len. eh nauzubillah. hehe

armie::parc::udinc said... on 13 December, 2010

kawen muda? kalau kawen after dah grad, da keje cun gak...xnak ah kawen time bru 20 ni..huhuh

Kenapa Tak Boleh Bertudung?

mie said... on 13 December, 2010

amirah!!!!
kumpul duit dulu...
nanti buat la grand skit...
ehheee

mie said... on 13 December, 2010

syahrilhafiz!!
seruan dah sampai..
pokok getah pun kena tebang...
hahaaaa

mie said... on 14 December, 2010

lis!!!
gue juga mahu kawen...

Toshio said... on 14 December, 2010

Guna ayat standard la... 'belum sampai seru lagi'..hehehe

mie said... on 14 December, 2010

cik tom!!!
itu la, tggu cik tom datang meminang kot..
ahhaaaaa

mie said... on 14 December, 2010

cutenote!!!
selamat pengantin baru in advance tuk diri sendiri..
heheeee

mie said... on 14 December, 2010

adam!!
dah lama sabar ni...
heheee

mie said... on 14 December, 2010

tehr!!!
rasa macam xcukup syarat lagi..
heheeee

mie said... on 14 December, 2010

syazwan!!
apa yang nak buat...
macam2 boleh...
heheheee

mie said... on 14 December, 2010

darkbatman!!!
dalam proses, tp nak kena fit baju pengantin dulu..
kena blajo exercise dengan bro..

mie said... on 14 December, 2010

mappiau!!
itu la, tambah2 tahun ni..
ramai pula sampai seru...

mie said... on 14 December, 2010

macy!!!
minta simpang tu..
lain la kalo sudi bermadu...

mie said... on 14 December, 2010

armie!!
kahwin bila betul2 bersedia..
jangan menyesal kemudian hari..
heheeee

mie said... on 14 December, 2010

toshio!!
slalu sangat guna tu..
nak kena ubah sikit ayat ni..

M a W a D D a H said... on 14 December, 2010

musim kawen sekarang nie...arkkk...

lari laju2...

mie said... on 14 December, 2010

xleh nak lari mana dah...
mesti dikejar...

etomyam said... on 14 December, 2010

wow best Kaf Alif Win... hehehe, tapi zaman aku dah lepas, 10 tahun dulu hehehe

AMIRA ATIYA MYRA_ZOE said... on 14 December, 2010

nak kawen gak..ahaks~

mie said... on 14 December, 2010

etomyam!!!
kalo dah lepas ok la...
yang mengidam nak kawen ni je x ok..
heheee

mie said... on 14 December, 2010

amira!!!
jom kawen..
hahaaaaa

mR.sYaH said... on 14 December, 2010

nak kahwin....


tapi free... hahah...

mie said... on 14 December, 2010

kahwin free??
ada, tapi basah skit la..
hahaaaa

kulanz said... on 14 December, 2010

elok tu kahwin muda.. masih sihat..subur.. esok lusa dah tua tak laku plk, hehe..
tapi bagi aku.. xda masalah jg tu kahwin awal.. yg penting dah paham tanggungjawab masing2.. xda masalah juga tu kemudian hari

mie said... on 14 December, 2010

itu la...
tanggungjawab kena la dititik beratkan...

A.D.A.M. said... on 14 December, 2010

hahaha. apa2 pun aku doakn ko kawen cepat2, bahagia selama-lamanya. :)

(nnti ko bg banyak sikit doorgift kat aku.) haha

mie said... on 14 December, 2010

insyallah!!
doakan ada yang sponsor..
hahaaaaa

sha said... on 14 December, 2010

eh mie ex-smkay ke....sek. men agama yan...?
abg sha ex-smkay gak...spm 2000
mie batch bila

mie said... on 14 December, 2010

ye la tu!!!!
tapi batch spm 2002

Hasrol Nizam said... on 14 December, 2010

sekarang jarang ada trend kawen muda. sebab ramai yang biasanya nak melanjutkan pelajran dulu. baik lelaki, baik perempuan

mie said... on 15 December, 2010

ya betul!!!
lepas dah selesai semua..
baru pikir kawen..
heheee

miss nina said... on 15 December, 2010

dah sampai jodoh, langsungkan je mie.
jgn lupa jemput lak

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new