Gambar Hari Pertama Percutian Di Bali Indonesia

Salam 1 Malaysia!!
Hari pertama sampai Di Bali terus supir tunjukkan schedule untuk lawatan di Bali. Hari pertama sudah pergi tengok "Barong & Kris Dance". Tarian ini dipentaskan di Sari Wisata Budaya dan dikenakan 100 000 rupiah. Tapi jangan lupa ambil sinopsis yang tersedia. Kalau tidak, memang tak paham Barong & Kris Dance ini.

Kemudian, ke kawasan perusahaan Batik pula. Kalau diikutkan sama saja cara pembuatan batik di Malaysia. Tapi batik indonesia ada sedikit perbezaan. Yang paling menarik, banyak barang yang "dibatikkan" di sana. lagipun tempat perusahaan batik ini juga salah satu tempat tumpuan di Bali.

Kemudian ke UBUD untuk destinasi seterusnya. Disana banyak betul deretan kedai perusahaan kayu, pembuatan emas & perak dan lukisan. Tapi malas nak terjah semuanya, takut terbeli. jadi hanya ke kedai perusahaan kayu. Banyak sungguh ukiran menarik dari yang sedap dipandang hingga yang tidak enak dipandang.

Maskot terkenal untuk Barong Dance
 Tarian si cewek memang melentik.
 Walaupun lawak mereka kurang difahami tapi tetap penonton ketawa
 Ada pula hantu-hantu yang muncul
 Kris Dance!! Memang kebalkah mereka ini?
 Melukis batik!!
 Khusyuk mewarnakan batik!!
 T-shirt lukisan batik Barong!
 Hampir terbeli ukiran kayu ni! Menarik
 Topeng diukir dari kayu
 Antara ukiran yang menarik di sana
Lepas ambil gambar, ada pula mat saleh beli chess ini!

18 comment on Gambar Hari Pertama Percutian Di Bali Indonesia :

teh ramuan said... on 29 October, 2013

memang penuh dengan seni di bali ni
macam2 keindahan ada

Knor said... on 29 October, 2013

Bila la nk ke bali...beli limau bali bolehlah..hehe...

iN said... on 29 October, 2013

lain kali ajak gue..
xpayah amek sinopsis...gue tolong translatekan...
hahahahaha

mie said... on 29 October, 2013

teh!!
brtul tu..
terutama nya seni ukiran..
ehehehehe

mie said... on 29 October, 2013

Knor!
insyaallah, kalau ada rezeki lebih boleh ke sana..
hehehhe

mie said... on 29 October, 2013

ubie!!!
rasa dah ajak...
ke salah ajak orang...
hahahahaha

Denaihati said... on 29 October, 2013

seram tengok topeng ni, tapi satu pengalaman tak ade kat tempat kita.

encikarman said... on 29 October, 2013

tradisional nih... byk lagi sejarah2 kat sini

mie said... on 29 October, 2013

Denaihati!!
betul tu..
lain tempat, lain caranya..
ehehehe

mie said... on 29 October, 2013

encikarman!!
memang banyak, xsempat nak terjah semuanya..
ehehhhe

Bahrain said... on 29 October, 2013

Teringin nak ke bali...mesti bestkan..

eita said... on 29 October, 2013

waaaa..best nyer gi bali

mie said... on 30 October, 2013

bahrain!!
best la kalau xpernah pergi..
dapat pergi sekali pun jadi..
ehehhehe

mie said... on 30 October, 2013

eita!!
best la juga..
pergi la kalau kelapangan..
ehheheehe

Myra Jay said... on 30 October, 2013

MJ seram kalau tengok topeng2 yang berukiran camtu :)

Ada beli lebih tak batik sana? hehee

mie said... on 30 October, 2013

seram kalau sorang2...
xbeli pun batik sana..
ehehehe

Hazmin Hamudin said... on 02 November, 2013

Penuh dgn budaya Hindu dekat Bali ni kan. Teringin nak pergi Bali

mie said... on 02 November, 2013

lebih kurang 70% hindu di Bali...
memang terkenal budaya hindu kat sana..
ehehehe

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new