:: aku lanun pencen ::

fuh!!!
agak lama menyepikan diri dalam dunia blog. niat hati, bila dah mulanya dunia pekerjaan dan 'onboard ship' malas la pula nak aktif. tapi apa kan daya, semangat blogger ni masih kuat tambahan pula dipaksa update blog. kalau diikutkan banyak benda nak di hebohkan. tapi terpaksa ditangguhkan dulu atas sebab-sebab tertentu. bahaya!!!!

walaupun sekarang sudah selamat berada di atas kapal "Seri Ayu", tapi feeling sebagai seafarer masih belum terasa. sejak sign on  kapal ni, belum masuk port lagi. asyik tersadai di perairan Bintulu saja. siap boleh hafal latitud dan longitud kapal "Seri Ayu". tapi ada baiknya kapal "anchor" di sini. boleh online sambil layan fifa world cup 2010.

sejak naik kapal ni, banyak juga gosip-gosip arah tuju kapal. tapi hanyalah gosip semata-mata. sekejap kena pergi Kuwait. sekejap kena pergi Sakai, Japan. sekejap kena pergi Australia. tak kisah la yang mana pun, yang penting kapal bersedia untuh berlayar. yang pastinya, kapal akan masuk dock di Pasir Gudang. bertambah rajin la bila masuk dock nanti.

tak sabar rasanya nak pergi Pasir Gudang ni. maklum la, ada makcik yang tengah kumpul duit untuk belanja aku. maklum la, first time berpijak di Pasir Gudang. kena la pau lebih sikit. rasanya dalam bulan July ataupun August ni. kepada makcik yang berada di Pasir Gudang itu, bersedia la untuk membelanjakan harta benda. hahahaaaa!!!!!

15 comment on :: aku lanun pencen :: :

adie said... on 17 June, 2010

laa..patutlah lama menyepikan diri,rupanya dah belayar..

brat2104 said... on 18 June, 2010

kirim salam kat budak2 kapal

iN said... on 18 June, 2010

cm gue kenal ke mak cik tuh...hahahaha
okey...gue tunggu pak cik dtg sini la...
takat jalan2 jd tourist guide gue no hal la..
janji pak cik baya gue dabel...hahahahahak

ArELeEz said... on 18 June, 2010

nak tumpang naik kapal tu secara f.o.c buleh x?

athirahassin said... on 18 June, 2010

mie... lama xsinggah blog... skang makin bz ke??

mie said... on 18 June, 2010

penyu biru--->yup!!! dah sebulan pun. tu yg jarang berblog...

brat--->xkan kirim salam je. kirim la duit ke, makanan ke... nahahaa

in--->gue pun rasa cam knl... agak2 tinggi mana orang nya...

areleez--->foc?? mende tu... visitor boleh tp bergantung pd captain gak...

tra--->begitu la, bz nak cari sesuap nasi la... hehehee

miss chidori said... on 18 June, 2010

selamat berlayar mie..hehehe

brat2104 said... on 18 June, 2010

ok la.. aku kirim angin sekali...

Unknown said... on 18 June, 2010

patut lama tak nampak..honrymoon dgn ikan2 duyong kat tengah laut..huhu

mie said... on 19 June, 2010

chidori--->thankz...hoho

brat--->patut la bau semacam je... hahaha

edy--->itu la, kusyuk honeymoon... hoho

ftrhd said... on 19 June, 2010

wah dah keja rupanya..jaga diri elok2 bro :)

brat2104 said... on 19 June, 2010

pandai!

iN said... on 20 June, 2010

lupe lak gue nk tnye...
nnti pak cik masuk kt dok tmpt gue ke tmpt len...
hurm....

miss lolly a.k.a luvfareda said... on 21 June, 2010

jgn tersangkut nagn anak machikk sudeyhh :)

mie said... on 23 June, 2010

fitri-->thankz. safety first...

brat--->bijak....

ubie--->gue pun xsure, tapi tempat wetdock la..

lolly--->itu la, teringin nak jadi menantu yg baik

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new