:: dulu anggun bergaya, kini ayu rupawan ::

 ya salam!!! dua hari lepas, aku telah melapor duty di Kuala Lumpur menanda tamatnya cuti aku ealaupun terlajak beberapa minggu. so berdasarkan hint yang lepas, kali ini aku akan servis dekat kapal Seri Ayu. mungkin seperti biasa la, servis aku selama 7-8 bulan disana. lagipun kapal Seri Ayu tak jauh bezanya dengan kapal Seri Anggun yang aku naik sebelum ini.

Berdasarkan perbincangan aku dengan orang office, kemungkinan akan naik di Bintulu, Sarawak. lega rasanya tak perlu jauh-jauh. Selama ini, sentiasa sign on port yang jauh. tambahan pula, jangan la tragedi Trinidad & Tobago menghantui lagi. kes kehilangan beg la, nasib baik yang hilang itu beg Captain. so, terpaksa la agent membuat laporan secepat mungkin.

Bila aku sign on?? bila blog ini tak berupdate, maksudnya aku telah selamat sampai diatas kapal menjalankan tugas seperti biasa. so, terpaksa tinggalkan dunia internet buat masa yang agak lama. sebagai pekerja yang berwibawa, perlulah menumpukan sepenuh perhatian. (poyo!!) doakan tahun ini ada bonus ye. tak elok keuntungan tak dikongsi bersama, tak berkat nanti...
 LNG world routes
gemuk & rajin bila diatas kapal

31 comment on :: dulu anggun bergaya, kini ayu rupawan :: :

eqbalzack said... on 13 May, 2010

ayuu...angkat kain...nak ujan dah ni....

mie said... on 13 May, 2010

ayu???
skrg musim hujan ke??
hehheee

fikah mus said... on 13 May, 2010

selamat bertugas kat ayu tu.
jangan lupa bawak balik souvenirs ke apa.
heee.

Unknown said... on 13 May, 2010

salam..wah bestnya dapat tinggal atas kapal...tapi akak ni mabuk laut lah...tak sesuai...

miss lolly a.k.a luvfareda said... on 13 May, 2010

keje bebaik :P

athirahassin said... on 13 May, 2010

waaa.... teringin nak nek...huhuh

brat2104 said... on 13 May, 2010

mesti aku rindu kat ko. aku mana ada kawan lain yg perasan? ko je la sorang.. huhu..

keje baik2.. jumpa balik lepas dah bis keje k?

Unknown said... on 13 May, 2010

selamat naik kapal...jgn kene culik dgn pirate dah la..hehe

mie said... on 13 May, 2010

fikah!!!
thankz....
souvenir tu, insyallah ye...
hehehee

mie said... on 13 May, 2010

kak ina!!!
xpe, kapal besor..
xde terasa pun gelombang laut...
kecuali la kalo musim taufan..
heheeee

mie said... on 13 May, 2010

miss lolly!!!
iye, gue keje sehabis baik...
heheee

mie said... on 13 May, 2010

tra!!!
jom la naik skali...
rasanya dapat nk sumbat tra dlm luggage ni..
heheeee

mie said... on 13 May, 2010

brat2104!!!
terharu gue....
mmg dari kecik lagi gue kuat perasan...
sayonara..

mie said... on 13 May, 2010

edy!!!
iye, selamat seadanya....
harap2 pupus la pirate...
heheee

iekabean said... on 13 May, 2010

kan dah cakap,pak cik ieka dah nak blah!!!

alaaa...
lepas ni tadak sapa la nak lepak2 kat blog ieka!

mie said... on 13 May, 2010

ieka!!
ye ke??
xperasan plak....
gue sorang ke yg lepak situ...
hahaaaa

brat2104 said... on 13 May, 2010

baik2 perjalanan nanti.. huhu.. 7-8 bulan.. lama gile..

kapal xde internet ke?

risau aku jadi kurus kerana rindu kat ko..

wawawawa!!!!!!!!!!!!!!

dak eina said... on 13 May, 2010

lucunye nme kapal. hahaha

mie said... on 13 May, 2010

brat2104!!
kurus...
bagus la....
kapal gue kurang maju la...
xde perkhidmatan internet macam kapal2 lain...
hohohohooo

mie said... on 13 May, 2010

dak eina!!!
eh, lucu ke...
biasa je...
heheheee

zac zirwan said... on 13 May, 2010

psg la wifi ats kapal tu..cm kt kdai nasik kandar slalu tu..hee

mie said... on 13 May, 2010

sesetengah kapal provide internet...
but my company...
huh!!!!
hoohohoooo

Frodo Baggins said... on 14 May, 2010

weh, esok2 lu tangkap gambar kat ujung kapal
cam jack n rose titanic. hahahhaa


selamat belayar boh!

mie said... on 14 May, 2010

jack tu gue la...
rose tu yang tgh cari ni..
heheheee

thankz..

hidayah said... on 14 May, 2010

hoho pakngah. salam.
tak sempat la gayanyee....

mie said... on 14 May, 2010

itu la...
tapau boleh??
ahhahaaa

zahidah dihaz said... on 22 May, 2010

laa....dah nak belajar ke?
jangan lupa bawa ole2...
g bintulu ke?
singgah kuching sekali la...boleh jumpa =P
semoga selamat pergi and selamat kembali..

hidayah said... on 23 May, 2010

haha mau basi2 ke ?
sian yer
anak sapa la ni

mie said... on 23 May, 2010

dihaz!!!
kuching????
flight terus ke bintulu la...
hehehee

mie said... on 23 May, 2010

yaya!!!
xkisah basi atau x...
janji nasi kenduri..
heheheee

hidayah said... on 23 May, 2010

alahai
wat gua touching ah plak
dtg uma ah
gua masak
kah3x....

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new