:: kapal yang terbang ::

haloha.....
selalu asyik cerita tentang kapal saja, naik boring juga lama-lama. ada terbaca tentang kisah pertama kali naik flight dalam blog ni. tiba-tiba rasa nak pula buat review tentang flight yang pernah aku naik ni. lagipun, rasanya semua dah pernah naik flight. maklum la, harga tiket flight sekarang tak ada la mahal sangat.
so, flight pertama aku semesti nya MAS Airlines. tiket bukan aku yang bayar, company yang bayar. masa tu, nak pergi praktikal dekat bintulu, sarawak. maklum la, aku bukan golongan yang berada. tak mampu nak beli sendiri. tapi tahap kejakunan tu terpaksa di kontrol. biasa la, first time. mesti ada sikap keterujaaan sedikit.

KLM Royal Dutch. tak ingat pula tahun bila aku naik flight tapi yang pasti semasa batch aku dihantar sambung belajar dekat UK. dari KLIA hingga ke Newcastle, UK. tapi pramugarinya kebanyakkan makcik-makcik saja. ada la 2-3 orang pragumari training. gambar di sebelah kanan semasa transit di Amsterdams sementara nak menunggu flight ke Newcastle.
bila study di UK, aku suka time summer!! cuti panjang tapi takkan nak balik Malaysia. so, merancang la dengan member-member. destinasinya ialah Paris dengan mengggunakan perkhidmatan Easy Jet. lebih kurang macam Air Asia juga la, murah dan selesa.
ini antara favourite flight aku., Korean Air!! ni semasa aku sign off dekat Korea dan balik sorang-sorang dengan flight ni. Member aku sorang lagi balik menggunakan perkhidmatan Asenia Airlines. tapi yang pasti, pramugarinya cun-cun belaka. ada seorang tu lebih kurang Jang Nara. disebabkan aku sorang-sorang je dalam flight ni, sikap pemalu tu mula menebal. hehehe!!!
British Airways. kalau tak silap tahun lepas aku naik flight ni. itupun dari London ke Barbados. service cukup bagus walaupun tiketnya xde la menarik sangat. itu tak penting!! layanan untuk kelas ekonomi pun terbaik juga. boleh pula dapat goodies yang beraneka jenis. mungkin masa tu ada promosi apa-apa kot. 
setelah bertukar dua flight. perjalanan aku diteruskan dari Barbados ke Trinidad & Tobago dengan menggunakan perkhidmatan Caribbean Airlines. kalau di ikutkan, flight ini memang terbaik di Carribean Sea. tapi suasana dalam flight tu kadang-kadang serupa macam dalam bas pula. ditambah pula dengan kekerapan flight ni transit.
siapa tak kenal Air Asia!! sentiasa mengadakan promosi untuk menggalakkan industri pelancongan. inilah satu-satunya flight yang aku guna duit sendiri. sebelum ini, semuanya company bayar. hahaha!!! ini pun masa pelancongan bersama family dan first time juga la mak dan adik-adik aku naik flight. rasanya banyak flight yang belum aku naik. sesapa nak sponsor memang dialukan!!! hheheheee

22 comment on :: kapal yang terbang :: :

ciKeju said... on 26 March, 2010

banyak betol menjelajah..
cm best jee..

*laen kali ajk taw bile pegi..haha

mie said... on 26 March, 2010

itu la!!!
terlupa plak nak ajak..
hehhee

h3r0 said... on 26 March, 2010

amboi.. bestnya...
aku pun nak naik kapal yg bleh terbang gak... he he he..

nnti jgn lupa ajak aku..

mie said... on 26 March, 2010

hehehee....
itu la, kena cr sponsor la..

adie said... on 27 March, 2010

aku pernah naik 2 kali jer flight mas masa gi sabah.huhu..

mie said... on 27 March, 2010

sabah???
satu2 nya negeri yg gue xpenah sampai...
hohohohhooo

brat2104 said... on 27 March, 2010

banyak tul duit ko.. nanti kalau xde geng nak terbang, ko beli tiket lebih untuk aku sekalik k? aku x kisah teman ko terbang asalkan ko bayar.. ok?

mie said... on 27 March, 2010

mana da banyak duit...
hanya mampu naik air asia je..
yg lain company support...
hehheheee

Unknown said... on 27 March, 2010

pernah naik air asia je...

brat2104 said... on 27 March, 2010

xpe.. air asia pon aku sanggup.. =p

mie said... on 27 March, 2010

edy--->ok la tu!! dapat juga berada di awangan..

mie said... on 27 March, 2010

brat--->bagus la!! tapi duit sendiri la...hahhaaa

Anna Boleyn said... on 27 March, 2010

waaa...bestnye, Hana tak pernah lagi naik flight. wuuuu..nak nangis guling2x. mie ni sllu nek fight.nak ikot!!! hhehe :P

Kaseh Esmiralda said... on 27 March, 2010

sonoknya dapat menjelajah dunia macam Mie... bila nak ajak Kaseh? Kaseh nak gi Korea ngan Jepun... huhuhu~~

mie said... on 27 March, 2010

hana--->gue pun pergi atas urusan keje!!! kalo x, jgn harap la nak dapat peluang.. hehee

mie said... on 27 March, 2010

kaseh--->alamak!! kn amek kaseh jd bodyguard gue la...hehehee

zahidah dihaz said... on 01 May, 2010

wah, bestnya...rindu nak naik kapal terbang...tak sabar tunggu jun ni =P

Ken Wooi said... on 03 May, 2010

i miss flying =)

Jong said... on 03 May, 2010

aku suka kat review ni.......Nanged you!

mie said... on 03 May, 2010

zahidah!!
ada apa bulan jun ni...
heheheee

mie said... on 03 May, 2010

kenwooi!!!
me too...
i love flying..

mie said... on 03 May, 2010

jong!!!
thankz..

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new