Pulau Bunting Kedah Pulau Tergendala

 Salam 1 Malaysia!!
Masih ingat lagikah Pulau Bunting yang terletak di negeri Kedah? Pulau yang cantik dan terdapat jambatan yang menghubungkan Pulau Bunting. Kalau dilihat dari gambar-gambar Pulau Bunting, memang indah di pandang. Tapi ianya hanya indah khabar dari rupa.

Jambatan ke Pulau Bunting ini telah bertahun-tahun dibina. Tapi malangnya, projeknya tergendala selepas jambatan siap. Sebab itulah, hanya orang setempat saja yang mengetahui kewujudan jambatan Pulau Bunting. Nak tahu apa yang menarik dan tidaknya di Pulau Bunting ini?

 Jambatan yang menghubungkan Pulau Bunting
 Inilah Pulau Bunting, nampak cantik kan!!
 Gerai yang pernah didirikan di Pulau Bunting!!
 Ada 3 pulau berdekatan, Pulau Songsong, Pulau Bidan & Pulau Telur
 Rupanya gerai tu ada jual Laksa!!
 Dari Pulau Bunting, kelihatan Gunung Jerai
 Inilah keindahan Pulau Bunting!!
 Aktiviti memancing memang terbaik di sini!!
 Hasil tangkapan dibakar! Fresh & Hot
 Salah satu bot yang melintasi Jambatan Pulau Bunting
Motor juga boleh disewa untuk menyeberangi Jambatan

28 comment on Pulau Bunting Kedah Pulau Tergendala :

pipoq said... on 15 January, 2013

owh..sayang tul tak terjaga kan..

pertama kali baca pasal jambatan ni kat blog kak kujie dan memang tak pernah tau pun ada jambatan ni sebelum tu..

mie said... on 15 January, 2013

sayang seribu kali sayang...
kawasan hutan dan pinggir pulau tu memang cantik..
tapi...
ehehehehe

nUR_rOsALiNdA said... on 15 January, 2013

Baru pertama kali dengar ttg Pulau Bunting

LiYa HaNiF :: said... on 15 January, 2013

alaaaa sayangnya terbengkalai cam tu je yerk.. hehe mie pernah pergi mancing ke kat situ? sebab Daddy qalesya minat sungguh memancing..

mie said... on 15 January, 2013

rosalinda!!
memang orang luar xberapa tahu...
kalau naik gunung jerai atau kapal terbang..
pasti nampak jambatan ini..
ehehehehe

mie said... on 15 January, 2013

liya!!
gue kurang minat memancing...
tapi memang femes untuk memancing...
ehehhehee

suri said... on 15 January, 2013

salam..
pkbr sht ker?

aik pi sana tak bwa apa2 buah tangan ker.tak kan pic jer kot he...

Knor said... on 15 January, 2013

PERNAH DGR NAMA TAPI BELUM PERNAH JEJAK KAKI KAT SANA LAGI..

KAT SAN SEMUA PAKAT TAK LARAT,SEMUA BUNTING2 KUT..TU YG BERSEPAH TU..

SEDIHNYA..:(

irul said... on 15 January, 2013

gajah putih. pulau yang tiada penghuni, tapi jambatan punyala besar.

mie said... on 15 January, 2013

suri!!
wasalam, sihat saja...
mana ada buah tangan kat sana..
apa2 pun xda..
ehehehe

mie said... on 15 January, 2013

Knor!!
itu la, sejarah kebuntingan pun femes kat sana..
ehehehe

mie said... on 15 January, 2013

irul!!
gajah putih?
sebab projek yang dirancang ntah tiada kesudahan..
ehehehee

ejulz said... on 15 January, 2013

x pernah lagi g situ..

mie said... on 15 January, 2013

nanti boleh la singgah..
ehehehe

tehr said... on 15 January, 2013

sebenarnya apa yang ada kat pulau tu, bro?

mie said... on 15 January, 2013

tiada apa2 pun...
sebab projek tergendala....
banyak perancangan nak buat kat pulau ni..
tapi pulau ni macam tempat persinggahan nelayan2 dulu

Amirez said... on 16 January, 2013

agak2 nama pulau ni ada kaitan dengan Pulau Dayang Bunting kat Langkawi tak?

ArELeEz said... on 16 January, 2013

rasenye, pihak b'wajib perlu wat sesuatu sbb pulau tu nampak cantik. syglah!

mie said... on 16 January, 2013

amirez!!
mungkin persamaan dari segi kebuntingan..
heheehhee

mie said... on 16 January, 2013

areleez!!
betul tu, sayang sekali kalau diabaikan macam tu...
heheheehe

Denaihati said... on 16 January, 2013

patut la jambatan tu tak nampak kereta lalu. tergendala. sayang tempak cantik gini tak terus dinaikan.

Syira Qahira said... on 16 January, 2013

salam...

tak pernah sampai lagi sini, tp namanya beso dengar.


wah, rumah baru, comel dan mantap!!!

mie said... on 16 January, 2013

denaihati!!
kereta memang xdinenarkan lalu..
hanya motorsikal saja..
ehehehe

mie said... on 16 January, 2013

syira!!
wasalam, insyallah akan sampai..
comel macam tuannya..
hahhahaa

nazray said... on 16 January, 2013

bagi pemaju je buat balik. mesti cantik,

mie said... on 16 January, 2013

harapnya begitu la..
pemaju dapat meneruskan projek ni..
ehhehehe

Hazmin Hamudin said... on 17 January, 2013

Macam mana boleh jadi macam ni? Sayang betul kemudahan tidak dijaga sebaiknya.

mie said... on 21 January, 2013

ntah la..
nk komen pun x paham sgt isu2 ni..
hihihi

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new