Jom Melawat Muzium Tentera Darat Port Dickson (Part 1)

 Salam 1 Malaysia!!
Buat pertama kali, berjaya menjejak kaki di Port Dickson. Sepatutnya sudah sampai semasa umur 5 tahun tapi ditinggalkan sebab terlalu muda untuk mengikuti rombongan makcik-makcik!! Ini pun, kebetulan berada di Negeri Sembilan. 

Port Dickson juga dikenali sebagai "Bandar Tentera Darat". Di sepanjang jalan, ada saja kem tentera dan yang paling menarik adalah "Muzium Tentera Darat". Kalau bercuti di Port Dickson, jangan lupa singgah di sini. Jom saksikan beberapa kenderaan tentera di Muzium Tentera Darat.













42 comment on Jom Melawat Muzium Tentera Darat Port Dickson (Part 1) :

redlomo said... on 17 April, 2012

mcm best jer.. teringin nak pergi jugak la lepas ini

mie said... on 17 April, 2012

itu la,
sekadar melawat je..
zaman sekolah dulu xde lagi muzium ni..
ehehehe

rahman said... on 17 April, 2012

kalau ke pd mesti singgah ke muzium ni.. suka tengok kapal terbang tentera lama

mie said... on 17 April, 2012

macam2 lagi boleh tengok..
gue pun suka tgk kapal terbang kat sana..
ehehehee

azura said... on 17 April, 2012

secara jujur memang dah lama tak pergi Port Dickson...mandi pantai pun tak...masuk muzium pun lama dah tak pergi

chii said... on 17 April, 2012

setakat ni..cuma pernah lalu lalang je..x pernah singgah lg..sebab xde yg berminat nk tgk pun T___T

mie said... on 17 April, 2012

azura!!
janji pernah juga samai..
ehehehe

mie said... on 17 April, 2012

chii!!
sesekali, singgah la..
mungkin ada benda yang menarik..
ehehheeh

puanbee said... on 17 April, 2012

ni kalau bawak anak2 mesti best ni ..

pss: kalau mie pergi ikut rombongan makcik2 masa 5 tahun dulu pun , kot tk ingat dah citer tu hehehe

mie said... on 17 April, 2012

itu la...
nasib baik ditinggalkan ...
walaupun agak terkilan dulu..
ehehehhe

peace289 said... on 17 April, 2012

dulu punye kete kebal comei2 gak ek..hehe

Nisa said... on 17 April, 2012

I've been here!

mie said... on 17 April, 2012

peace!!
itu la, kecik dan boleh menyelinap setiap pelusuk..
ehehehe

mie said... on 17 April, 2012

nisa!!
me too..
ehehheee

iN said... on 17 April, 2012

gue kalau balek kmpung belah muo..
selalu lalu muzium bukit kepong...
ade kete kebal gak kt ctu...

mie said... on 17 April, 2012

bukit kepong ada muzium ye
dah maju rupanya...
ahahahhaaa

pipoq said... on 17 April, 2012

alamak !! walaupun aku ni anak kepada bekas tentera darat, tapi tak tau pun ada muzium tentera darat kat PD tu..
aku tau kat PD tu mandi laut je...hehehe

Iza Teratak Usang said... on 17 April, 2012

Assalam..
Tak sempat nak melawat muzium lagi walaupun dah 2 kali sampai sana..

Yas y said... on 17 April, 2012

Dh banyak kali pergi...aku jugak yg tak lepas2....

mie said... on 17 April, 2012

pipoq!!
anak tentera juga ke?
sama la, gue pun baru tau..
eehhehee

mie said... on 17 April, 2012

iza!!
wasalam, kira advance la dah 2 kali sampai..
hehehee

mie said... on 17 April, 2012

yas!!
pergi jangan tak pergi..
ehehehee

tehr said... on 17 April, 2012

belum pernah aku sampai muzium ni
Nampak macam2 model ada tu

mie said... on 17 April, 2012

itu sebahagian je modelnya..
nak tengok semua kena datang sendiri kat port dickson..
ehehehe

Syira Qahira said... on 18 April, 2012

salam

suami ckp birthday saya nanti dia nak bawa sy g jalan-jalan muzium pahang. ada ke patut... saya ni takut masuk muzium,, sebab berhantu..hohooho..

p/s:masa sekolah cikgu suruh g muzium, masuk-masuk jumpa mayat...padahal patung je, lepas tu sampai dah tua ni takut nak masuk...haha

mie said... on 18 April, 2012

wahh...
xde la berhantu pun...
cuma barang lama, mesti ada pikir macam2
heehheee

fae jamal said... on 18 April, 2012

mcm best je..nak pergi! :D

mie said... on 18 April, 2012

pergi je...
best la juga..
ehehehee

nurkaloi said... on 18 April, 2012

stahun lebih duk PD
tp kaloi tak pernah plak jejak ke sane heheh

obat penyakit wasir said... on 18 April, 2012

salam kenal ..

mie said... on 18 April, 2012

kaloi!!
kalau x, boleh ajak kaloi skali..
ehehheee

mie said... on 18 April, 2012

obat!!
salam kenal too..
ehehehee

Puan Kutu said... on 19 April, 2012

kenderaan nie semua dekat tmpt kerja sy pun byk.hehe..(sy keja dengan tentera)

mie said... on 19 April, 2012

ye ke...
patut pun nama ada "puan"...
orang kuat tentera rupanya..
ehehehee

pengobatan kanker payudara said... on 16 May, 2012

sip ..good ..
salam kenal gan ..

mie said... on 16 May, 2012

ok..
salam kenal juga...
ehehehee

obat kanker payudara tradisional said... on 14 January, 2013

ikut nyimak gan

mie said... on 14 January, 2013

apakah?
hehehehe

obat diabetes melitus said... on 09 February, 2013

semoga sukses selalu gan

mie said... on 09 February, 2013

sukses aja..
ahahahhaha

obat tradisional asam urat said... on 12 February, 2013

ikut menyimak gan..
mantap deh info nya

obat stroke said... on 26 November, 2013

infonya snagat bermanfaat, thx gan infonya :D

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new