Mengidam Kuih Tradisional Sabah

 Salam1 Malaysia!! Tweet tweet.. Ada sms. Posto posto.. Posmen sampai. Dua benda yang sama, tapi dari orang yang berlainan. Sampai juga kiriman orang jauh dari Sabah ni. Sudah dua kali cukur misai, akhirnya dapat juga untuk merasa makanan tradisional Sabah.

Kuih cincin dan amplang!! Diberi percuma oleh Puan Sarinah a.k.a pepatung. Puan Sarinah juga turut menceburi bidang manik. Sesiapa yang ingin belajar ataupun menempah barangan bercorak manik, boleh melawat blognya di http://sarinahkongbeads.blogspot.com/

Terima kasih untuk kuih cincin dan amplang ini. Sambil entry ini ditaip, sudah habis satu bungkus amplang. kalau rajin, kirim la la gi. hahaha!! Tapi rasa macam tak cukup pula bila tidak merasa kuih lidah, salah satu makanan tradisional Sabah juga.

 Antara yang dipos dari Sabah
 Kuih Cincin
Amplang

34 comment on Mengidam Kuih Tradisional Sabah :

Nadia Mashuri said... on 12 May, 2011

wah..
kite pun tgh tunggu bungkusan juga ni..
=)

iekabean said... on 12 May, 2011

ieka punya dahh nk hbis dahhh..... HAHAHAHA

Puteri Iqa Izyan said... on 12 May, 2011

jum join mkn junkfood.
muehehehe....

fiezah91 said... on 12 May, 2011

nak sikit.hahaha.. lama tak makan kueh cincin..wuuu

~Nabilah~ said... on 12 May, 2011

pnah jgk mkn kuih cincin 2...boleh thn jgk la rse die...hehehe

MDHAFiZ.NET said... on 13 May, 2011

ampelang.. sedap tu.. buli bha kalau kau... :)

Gadis Rama-Rama said... on 13 May, 2011

amplang tu cm sedap!

IMANSHAH said... on 14 May, 2011

saya tak berapa gemar kuih kering

mie said... on 14 May, 2011

ye ke,
sekadar mengunyah..
eheheheee

Prince Halilintar said... on 14 May, 2011

owh yg ni..mmg suke wat kunyah2..wpon xkenyang kan..

mie said... on 14 May, 2011

prince!!
sambil tgk tv, sambil menguyah..
eheheheeee

tehr said... on 14 May, 2011

mplang tu jenis biskut ke, bro?
tak pernah jumpa tu

.sweet-ants. said... on 14 May, 2011

tak pernah rasa semua kuih tu..nak, pos la 1 ;p

Shazmiey Abdurahman said... on 15 May, 2011

amplang tu sedap! oh rindu sabah!

mie said... on 15 May, 2011

tehr!!
Amplang tu macam keropok...
sedap.. heheheee

mie said... on 15 May, 2011

sweet!!
alamak, semuanya dah habis diratah...
hanya gambar yang tinggal...

mie said... on 15 May, 2011

shazmiey!!
memang sedap, gue xpenah sampai sabah lagi..
eheheehhee

Afzainizam said... on 15 May, 2011

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
bila blog kena block timbul

diy bumbung kereta karat

~~~~~@@@~~~~~~
Selamat Hari Guru
~~~~~@@@~~~~~~
Wahai guru yang dikasihi,
Engkaulah pelita diri ini,
Menerangi hati nurani,
Moga dirimu dirahmati
~~~~~~~~~~~
Ya Allah peliharalah guruku,
Agar dipimpin terus hambaMu,
Agar terhindar dari Neraka,
Moga dibukakan pintu Syurga
~~~~~~~~~~~
Tak terbalas jasamu
Berkorban jiwa raga
Mendidik anak bangsa
Jadi insan berguna
~~~~~~~~~~~
Keikhlasan di hati
Hulur bakti dan budi
Kau penyambung warisan
Ilmu cahaya hati
~~~~~~~~~~~
Ampunkanlah wahai guruku,
Kesilapan anak-anakmu,
Ku serahkan jiwa ragaku,
Agar terdidik nafsu liarku
~~~~~~~~~~~
Dengan izin Allahu Rabbi,
Engkaulah guru yang sejati,
Engkau bersabar mendidik kami,
Moga dirimu diberkati
~~~~~~~~~~~

Afzainizam said... on 15 May, 2011

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
bila blog kena block timbul

diy bumbung kereta karat

makanan tradisional Sabah yang anak saya suka .. he he (saya belum berjaya makan lagi) ialah :-

a) Tuhau
b) Jeruk Bambangan
c) B'sou (Mcm Pekasam)

aLya maNip said... on 15 May, 2011

cam best je kueh tu..nak gak..hihi

mie said... on 16 May, 2011

afzainizam!!
tiba2 gue pun teringin nak makan semua tu..
eheheheee

mie said... on 16 May, 2011

alya!!
nak ke? sila ke sabah segera..
eheheeee

MAPPIAU said... on 16 May, 2011

ayarkkk due2 kueh tuh peberet akak tuh, huhuhu

tetibe nak ngidam jugak ah!! akekeke

dieya said... on 17 May, 2011

even sy bukan org sabah,sy dah penah rsa dua2 kuih tu..and suka sangat2 :)
pos la ke kedah satu hehe

Afzainizam said... on 17 May, 2011

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
diy repair dan spray helmet lama

korang suka tak kuih cincin & Kuih Penjaram dari SABAH ni??? aku kalo dengor ade org nak gi sabah sure gedik2 nak kirim.

mie said... on 17 May, 2011

mappiau!!
tiba2 mengidam?
irfan dapat adikkah? heheheee

mie said... on 17 May, 2011

dieya!!
macam mana nak pos?
gue pun org yang pos..
lagipun dah habis..
eheheeee

mie said... on 17 May, 2011

afzainizam!!!
standard la tu, bila jadi idaman..
semuanya nak pesan..
eheheeee

Ismail N said... on 18 May, 2011

kuih cincin mahu pilih pengedar jugak ehh.. kalau yg dari papar dan kedai tertentu tu baru kaw kaw rasanya.. Kalau tak lain gak jadinya :D

mie said... on 18 May, 2011

ye ke!!
ada juga kelainan ye..
eheheheee

Amirrah Zawani said... on 18 May, 2011

penah makan dah kuih tu.. tp tak berapa berkenan.. hehe! ;)

mie said... on 19 May, 2011

lain orang lain citarasa...
mungkin ada yang berkenan nanti..
eheheee

Akulah.com said... on 20 April, 2012

kueh cincin tu menarik ... dap gak rase

mie said... on 20 April, 2012

memang sedap..
xcukup 1 plastik je..
ehehehee

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new