Gambar Gempa Bumi di Myanmar

 Salam 1 Malaysia!! Selepas Jepun di landa Tsunami, kini satu gempa bumi berlaku di Myanmar. Gempa bumi yang berukuran 6.8 skala Richter boleh dirasai sekitar Thailand, Bangkok dan China. Dianggarkan lebih kurang 75 orang maut dalam gempa bumi di Myanmar.

Satu persatu bencana yang datang. Alhamdulillah!! Malaysia selamat dari bencana gempa bumi. Diharap semua ini menjadi pengajaran. Jom saksikan gambar-gambar gempa bumi di Myanmar. Jangan lupa, JOM TUTUP LAMPU..







56 comment on Gambar Gempa Bumi di Myanmar :

afique said... on 26 March, 2011

mudah mudahan malaysia dijauhi daripada semua bencana ini. insyaallah. :)

mie said... on 26 March, 2011

amin!!
tiada siapa inginkan bencana ini..

.:padie_eyla:. said... on 26 March, 2011

takot nye. jangan la kat malaysia jadi macam nie.

mie said... on 26 March, 2011

itu la,
satu-satu bencana di negara Asean..

gadisBunga said... on 26 March, 2011

peringatan keras dari Allah, tapi manusia tetap leka juga~

ArELeEz said... on 26 March, 2011

kpd rakyat m'sia, jadikkannye 1 iktibar. jgn lalai lagik..

mie said... on 26 March, 2011

gadis!!
sama-sama lah kita slaing ingat mengingati..
eheheee

mie said... on 26 March, 2011

areleez!!
iktibar segalanya ken ditekan serius..
baru boleh diingati..

ct kamila said... on 26 March, 2011

amaran Allah kepada manusia.

sama-sama kita tingkatkan amal ibadat kita..

amin

:)

mie said... on 26 March, 2011

ada hikmahnya...
sama2 kita tingkatkan amal ibadat...

.sweet-ants. said... on 26 March, 2011

semakin dkt dgn malaysia? mintak jauh la..

mie said... on 26 March, 2011

dah kira serumpun tu...
Thailand boleh rasa gegaran tu..

liyanaziz said... on 26 March, 2011

subhanallah.. besar kuasa Dia, satu persatu.. semoga Malaysia terus dilindungi.. =)

mie said... on 26 March, 2011

harap Malaysia di bawah lindungan nya..
amin..

Raji berkata said... on 26 March, 2011

uish di Myanmanr pun kena..
dekat je dgn Malaysia
semoga Allah tidak memberi bala yg sama kepada negara kita
amin

mie said... on 26 March, 2011

segalanya ketentuan yang Maha Esa...
Moga MAalysia selamat dari segala bencana..

sarah-najwan said... on 26 March, 2011

semoga negara kita
selamat dari bencana begini

jika dilihat dlm lingkaran api pasifik..mmglah negara kita selamat
tapi kita minta dijauhkn dr segala musibah lain..

mie said... on 26 March, 2011

segalanya di luar perancangan...
harapa begitulah..

❤NazirahMoktar❤ said... on 26 March, 2011

Subhanallah..
kene beringt selalu

benjy said... on 26 March, 2011

kita boleh merancang Tuhan yang menentukan nya ..

mie said... on 26 March, 2011

nazirah!!
betul tu, beringatlah selalu..

mie said... on 26 March, 2011

benjy!!
kita hanyalah manusia biasa..
segalanya ketentuan Allah..

Eazy Izzuddin said... on 26 March, 2011

uish...
takut tengok..
huk2

tehr said... on 26 March, 2011

kita hanya mampu berdoa dan cuba melakukan yang terbaik untuk bumi ini

jangan lupa nanti tutup lampu

mie said... on 26 March, 2011

eazy!!!
itu baru keci kecilan..
huhuhu

mie said... on 26 March, 2011

tehr!!
benar tu, penjagaan terhadap bumi..
akan tutup lampu..
eheheeee

aliza said... on 26 March, 2011

sampai retak jalan nya.. selmat kan bumi yer..slmt ttp lampu nnt k

mie said... on 26 March, 2011

luar biasa juga gempa kali ni...
jom tutup lampu..
hehehe

TiKa LEh said... on 26 March, 2011

mari bergelap malam ni dan menuju ke arah pesta konvo utm..hahah

mie said... on 26 March, 2011

uih!!
utm? jauh tu..
eheheeee

IMANSHAH said... on 26 March, 2011

dah tak jauh dah dari Mlayasia tu

mie said... on 26 March, 2011

makin lama makin dekat je...
huhuhu

Afzainizam said... on 26 March, 2011

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

uihhhh kat Myanmar pulak dahhhh.... kat merata tempat dah kena gempa ni....


Ya Allah selamatkan kami...

Bie88 said... on 26 March, 2011

teringat filem 2012 adakah fakta kaum maya benar.. ya allah jauhilah kami dari bencana ini..

mie said... on 26 March, 2011

afzainizam!!
itu la, kian hampir dengan Malaysia..
ehehee

mie said... on 26 March, 2011

bie88!!
gue xtengok filem tu pu...
eheheee

Prince Halilintar said... on 26 March, 2011

semua terjadi ni utk pengajaran kpd kite yg sentiasa alpa dgn hal duniawi..

sissyira said... on 26 March, 2011

salam

hrp2 kita dijauhkn dr semua ni.

mie said... on 26 March, 2011

halilintar!!
itulan sebagai peringatan..
manusia mudah lupa..

mie said... on 26 March, 2011

sissyira!!
begitulah yang sentiasa diharapkan..

Mr PenyuBiru said... on 26 March, 2011

zaman Nabi, usia bumi umpama seorang nenek yg bertongkat. skang ni bumi dah tahap nyanyuk. semoga kita semua selamat hendaknya.

mie said... on 26 March, 2011

semoga segalanya selamat dibawah lindungannya..
amin..

::NelyLeyana:: said... on 26 March, 2011

subhanallah

azureEn said... on 26 March, 2011

sgt2 bersyukur tgl kt Mesia.. mintak dijauhkan lah semua tu.. :)

mie said... on 26 March, 2011

nely!!
kuasa Allah..

mie said... on 26 March, 2011

azureen!!
itu la, beruntung tinggal di Malaysia..

mR.sYaH said... on 27 March, 2011

itu perlu jd peringatan buat kita..
semoga malaysia dijauhi bencana..

mie said... on 27 March, 2011

pasti akan diingati..
serpihan tsunami yang lepas pun masih diingati..

Siti Nurhayati Dollah said... on 27 March, 2011

Peringatan Allah disebabkan kelalaian kita semua. Semoga kita cepat sedar

mie said... on 27 March, 2011

benar tu...
manusia mudah lalai dan alpa..

Paan Sabri said... on 27 March, 2011

pergh dkt myammar pon ade ke? srius tak tahu.. lama tak baca paper, xtgok berita.. tga final exam. lol..

paanthology: cerita lepas spm aku.

mie said... on 27 March, 2011

macam macam sekarang ni..
kena ambil tahu juga..

manueng said... on 27 March, 2011

kat jepun 6 ari je jalanraya dah siap dibaiki...kat myanmar ni plak agak2 brape lama eh? mmm...

mie said... on 27 March, 2011

myanmar kurang maju sikit...
rasanya perlu bantuan negara luar juga...

MAPPIAU said... on 28 March, 2011

lepas satu satu dah ni kan...isshhhh dunia dah nak akhir zaman

mie said... on 28 March, 2011

harap Malaysia xterkena la..
amin..

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new