Krisis Libya & Penentangan Terhadap Gaddafi

 Salam 1 Malaysia!! Mari kita bersyukur sekejap, kerana menjadi rakyat Malaysia. Walaupun berlainan bangsa, agama dan parti politik. Selepas krisis di Mesir, kini timbul pula penentangan terhadap Muammar Al-Gaddafi di Libya. 

Krisis Libya dikatakan makin serius kerana ramai terkorban. Ini ekoran anak Gaddafi yang menggunakan jet pejuang untuk meleraikan rusuhan. Wow!! begitu agresif kali ini. Jom kita saksikan gambar-gambar bantahan terhadap Muammar Al-Gaddafi di seluruh dunia.

Malaysia telah mengambil langkah untuk membawa pulang rakyat Malaysia di Libya. "Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri. Baik lagi di negeri sendiri". Yang pasti, harga minyak kini melambung dengan tinggi.






56 comment on Krisis Libya & Penentangan Terhadap Gaddafi :

khairunnisa ♥ said... on 24 February, 2011

dia taknak turun takhta =.=" ramai terkorban..

papabear said... on 24 February, 2011

dorang gaduh, harga minyak kita naik lagi alahai...

mR.sYaH said... on 24 February, 2011

lepas satu, satu lg jadi.. arap malaysia xlh..

iekabean said... on 24 February, 2011

Ni apa kes pulak niii? cee cite!

mie said... on 24 February, 2011

khairunnisa!!
wow!!sangat mengikuti isu semasa..
bagus...

mie said... on 24 February, 2011

papabear!!
macam tu la nampaknya..
eheheeee

mie said... on 24 February, 2011

syah!!
itu la, kitakan 1Malaysia..
heheheee

mie said... on 24 February, 2011

ieka!!
macam biasa, sila baca dan ikuti erkembangan isu semasa..
ahhahahaaa

puteri ain said... on 24 February, 2011

Ya Allah..tak habis2 lagi..belum sudah datu,satu lagi jadi..

hope malaysia akan aman selalu...

mie said... on 24 February, 2011

memang sentiasa mengharapkan keamanan Malaysia...
bahaya kalau negara kucar kacir gini

tehr said... on 24 February, 2011

adakah 'orang biasa' yang jadi dalang di setiap kacau bilau di negara islam?
sungguh keliru aku...

aLya said... on 24 February, 2011

semalam dengar sal nie kat berita tv3..seyes seram..dunia makin ganas..takde kemanusiaan lgsung..huhu

SyahmiFikri said... on 24 February, 2011

lepas satu! muncul plak len..

semua dah tunjuk smgat nak naik kan negara!! hahaha'

Afzainizam said... on 24 February, 2011

║║╔║║╔╗ ║
╠╣╠║║║║ ║
║║╚╚╚╚╝ O
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

uihhhhhh dia paling lama memerintah ni dari aku kecik sampai aku dah besorrr dia masih dok duduk tahta tu....

mie said... on 24 February, 2011

tehr!!
siapakah dalang itu?
hehheee

mie said... on 24 February, 2011

alya!!
dunia akhir zaman..
macam2 mende bakal berlaku

mie said... on 24 February, 2011

syahmifikri!!
ntah la, demi kebaikkan ataupun kemusnahan..

mie said... on 24 February, 2011

afzainizam!!!
memang lama pemerintahannya...
adakah benar2 berkuasa?

A.s.t.i.n.a said... on 24 February, 2011

Mie!!

Semangatttt!!

arep_lockermonth said... on 24 February, 2011

adoyai..mcm2 kn..


arepnakbebel: LIYANA JASMAY ( covergirl cosmopolitan EDISI MAC )
arepnakbebel: Mak Dara 1st Giveaway (GA)
arepnakbebel: THIS IS MY STORY

Mr PenyuBiru said... on 24 February, 2011

lepas ni negara mana lak.. algeria tu sebelah je kan..

buDAK keCIK said... on 24 February, 2011

m'sia nk bwk blk rkyt kita yg ade kt libya...

pljr mesir yg dh blk baru2 ni pn dh nk fly semula ke mesir utk continue study dorang yg trtangguh...

MAPPIAU said... on 24 February, 2011

hohoho bersyukur banget dapat hidup kat malaysia!!! huhuhu

eh lame dah rasenyer tak jumpe hujan batu nih ehehe :P

pipoq said... on 24 February, 2011

dah macam firaun lak..hehehe..

tu la bila dah gilakan kuasa memerintah sampai sanggup mengorbankan rakyat jelata..

mie said... on 24 February, 2011

astina!!
semangat kena ada..
eheheee

mie said... on 24 February, 2011

arep!!
dunia sekarang...
ada saja yang tak kena

mie said... on 24 February, 2011

penyubiru!!!
ntah la, kemungkinan besar tu..
heheeee

mie said... on 24 February, 2011

budak kecik!!
begitu la...
krisis negara orang, rakyat kita yang susah...

mie said... on 24 February, 2011

mappiau!!
ye ke, nak tolong buatkan ke?
heheheeee

mie said... on 24 February, 2011

pipoq!!
zaman sekarang ni, semua mengejar kuasa..
eheheee

Prince Halilintar said... on 24 February, 2011

lepas ni xtaw krisis negara mane lagi..mmg konfem harga minyak akan melambung tinggi lagi nanti...

mie said... on 24 February, 2011

itu la..
jangan ada yang melibatkan malaysia sudah la..
eheheee

Farhana Sahri said... on 24 February, 2011

hidup tak aman...huhu...

mie said... on 24 February, 2011

keamanan memang susah nak cari..
eheheeeee

suri said... on 24 February, 2011

bila dah ada kuasa bnilah jadinya dah sedao naik atas ..tba nak turun tahta cam dia tak sanggup pula..

alahai..

mie said... on 24 February, 2011

betul tu..
sampai mahu korbankan nyawa..

h3r0 said... on 24 February, 2011

Kuasa rakyat sebenar... ha ha ha.

mie said... on 24 February, 2011

rakyat kembali berkuasa..
heheheee

NOOR FATIN said... on 24 February, 2011

smg malaysia dijauhkan dari pkara2 mcm ni..

sissyira said... on 24 February, 2011

salam

letih dgn dunia hari ini, bila semua ini akan berakhir,... ingin tonton berita dan baca blog tanpa ada lagi berita pertelingkahan dan pergaduhan serta gila kuasa =)

MENJ said... on 24 February, 2011

Revolusi Arab melanda Timur Tengah. Selepas Libya, mungkin di Yaman atau Bahrain.

mie said... on 24 February, 2011

fatin!!
begitu la hendaknya..
amin..

mie said... on 24 February, 2011

sissyira!!!
sama2 kita berdoa agar segalanya berakhir dengan tenang..

mie said... on 24 February, 2011

menj!!!
fuh, akan berturutan nampaknya..

princess laila said... on 24 February, 2011

subhanallah!
takotnyer tngok!
moga cepat lah adnye kputusan tbaek n kmbali idop normal.. :(

Bro Fit said... on 24 February, 2011

negara diorang takde demokrasi macam negara kita ke?? diorang patut buat pilihanraya setiap 5 tahun sekali barulah takde pemimpin yang memimpin lebih dari yang sepatutnya..

- Fitrihadi.com -

mr.syazwan said... on 24 February, 2011

dorang pung pang pung pang

kita jugak terkontang kanting

hbs duit bwk balik rakyat malaysia

harga minyanya lg

adeh dunia2

mie said... on 24 February, 2011

laila!!
itu yang sentiasa diinginkan...
moga segalnya pulih sediakala..

mie said... on 24 February, 2011

fit!!
itu untungnya negara demokrasi...
heheee

mie said... on 24 February, 2011

syazwan!!
kira semua akan terlibat la...
kita juga antara mangsanya

Edy Zaidi said... on 24 February, 2011

nasib la malaysia xjadi macm ni

M a W a D D a H said... on 24 February, 2011

moga negara kita aman sentiasa..menakutkan aje tengok mende2 nie..huhu

Amirrah Zawani said... on 25 February, 2011

bersyukurlah kita dok mesia..
harap2 sentiasa aman damai :D

mie said... on 25 February, 2011

edy!!!
harap2 Malaysia xmenjadi macam ni...
risau plak dengan yang fanatik dengan parti politik

mie said... on 25 February, 2011

mawaddah!!
semoga begitulah hendaknya...

mie said... on 25 February, 2011

amirrah!!
memang sentiasa mengharapkan keamanan...
hehehee

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new