Perbezaan Power Mata Punca mata Juling

Mata Juling!!! Selain faktor keturunan, perbezaan power mata boleh juga menyebabkan mata anda juling. Jika perbezaan terlampau ketara, ini menyebabkan salah satu mata anda mengalami sindrom "lazy eye". Contohnya, hanya satu mata yang akan bergerak aktif.

Informasi ini aku baru tahu daripada salesgirl. Disebabkan termakan dengan pujukan salesgirl, aku ada dua pasang contact lens. Hendak beli sepasang tak boleh!! Sebab kedua-dua mata aku jauh bezanya. Itu yang boleh dapat info tentang mata juling ni. So, kepada mangsa-mangsa rabun. Sayangilah mata anda!!

Sudah ada contact lens ni, boleh la bergaya pakai spek hitam "Rayban" yang dah berhabuk tu. Senang sikit nak layan filem GULLIVER'S TRAVELS 3D. Kalau tidak, pakai double spek bila tengok wayang 3D. Jom ramai-ramai tengok wayang!!

46 comment on Perbezaan Power Mata Punca mata Juling :

zOuL.MzMn said... on 24 December, 2010

tengok kat mane nanti?

noa said... on 24 December, 2010

aku nk tanya ni

bila power mata diff mmg otomatik juling ke apa

ada cara nk avoid tak

sbb aku diff power gak

wuaaaaaaa x nk julingggggg

KakD said... on 24 December, 2010

same la kite suke sangat termakan hasutan salesgirl tau...hahahaha(not good not good) bisa mengundang kempis nye poket secare mendadak itu macam oooOO hihihi

Annisa said... on 24 December, 2010

T_T minta jauh la mata juling, tambah tambah lagi "lazy eye"..sebab power mata kanan tinggi than kiri -__-

iN said... on 24 December, 2010

patut la hari tuh asek kenyit2 mata sebelah..
x stabil upenye..hahahaha..

aqish said... on 24 December, 2010

patutlah mata saya ada juling sikit.
baru tau sebabnya.

mr.syazwan said... on 24 December, 2010

warna apa pakai???

hehehe

=_=

zarifahmr said... on 24 December, 2010

ishh takot nye..nasib bek power rabun tak tinggi sangat -___-

Admin said... on 24 December, 2010

huhuhu..
sayangi mata anda,
ade juling yg comel,
ad juling yg mnakutkan ^^,

brat2104 said... on 24 December, 2010

juling sedikit adalah comel.. =)

dah try pakai contact lens.. tp ada yg sesuai, ada yg x.. water content kena tinggi baru best

mie said... on 24 December, 2010

zoul!!!
ntah la, cari je cinema yang berdekatan...

mie said... on 24 December, 2010

nora!!
xde la auto matik juling...
tapi, cuba aktifkan mata yang power tinggi tu...
dengan bermain sebelah mata

mie said... on 24 December, 2010

mappiau!!!
nak buat camna..
dah memang mudah terpengaruh..
heheeee

mie said... on 24 December, 2010

kahrunnisa!!!
bahaya tu..
gue sebelah kiri yang advance

mie said... on 24 December, 2010

ubie!!!
gue memang suka kenyit mata...
hahahaaa

mie said... on 24 December, 2010

aqish!!!
ambil la langkah berjaga-jaga...

mie said... on 24 December, 2010

syazwan!!
hitam la...
warna lain xsesuai dengan gue..
hehheeee

mie said... on 24 December, 2010

zarifah!!!
kena pandai jaga mata la...
nanti rabun lagi teruk..

mie said... on 24 December, 2010

ahsfantasy!!!
eh, ada ke yang comel..
heheeeee

mie said... on 24 December, 2010

brat!!
gue jarang pakai...
ada yang terlebih water content ke..

Anonymous said... on 24 December, 2010

tak suka rabun :(

emieysandra said... on 24 December, 2010

tkut sgt mata rosak..sb tu nk pkai cntact lens pn tkut plus pkwe xbg..huhu

CIK TOM said... on 24 December, 2010

cik tom rabun jauh tp pakai spek time tertentu je..wow pakai contact lens..kaler pe?

Wan Jun Smile said... on 24 December, 2010

hahahahaha.... semalan tgk cete nie terpaksa pakai double spek... kalo tanggal x nampak pe2 arr..penat hidung menahan 2 spek... hahah

ayin~weeweet said... on 24 December, 2010

Adakah sbb tu ada org tgur saya juling?OMG saya tidak juling!!!

mie said... on 24 December, 2010

macy!!
kalo dah memang rabun..
berserah la..heheee

mie said... on 24 December, 2010

emiey!!!
betul2 jaga mata ni..
heheee

mie said... on 24 December, 2010

cik tom!!
bahaya tu, nnti lagi tinggi power..
gue ada hitam dgn jernih je..
xbrape minat yg berkaler2..

mie said... on 24 December, 2010

wan jun!!!
itu yang lece tu...
heheee

mie said... on 24 December, 2010

awin!!
dah ada tanda2 tu kalo de yang tegur..
heheee

suichi said... on 24 December, 2010

owh camtu ke?? aku baru tahu~~ haha

mie said... on 24 December, 2010

gue pun baru tahu!!
hehee

mancai said... on 25 December, 2010

harap2 di jauh2kanlah..

mie said... on 25 December, 2010

ye ke!!
memang semua xnak juling...

puteri ain said... on 25 December, 2010

betul..:) sayangi mata ..

mie said... on 25 December, 2010

memang kena sayang...
kalau x, merana kemudian hari

sazali yusof said... on 25 December, 2010

nasib baik aku tak rabun.. dan mintak2 lah jagn kena.. penjagaan mata itu penting.. sbb bagi aku mata adalah pancaindra yang sangat ternilai..

http://neizalyez.blogspot.com/2010/12/initiative-tragedi-kemalangan-bas.html

mie said... on 25 December, 2010

susah juga jadi rabun ni..
jagalah mata anada sebelum anda rabun..
ehheeee

Aida Tamrim said... on 25 December, 2010

Owwhhh..gitu ke citernye...Mie plak cmner? Beza byk ker? Hehehe...Akak punya nasib baik power sama...jadi, bila beli lens,xde la mahal sgt...Ahaks

mie said... on 25 December, 2010

agak banyak juga la...
tu yang risau ni

qhaseh said... on 26 December, 2010

patot la....

mie said... on 26 December, 2010

apa yang patut??

zik said... on 26 December, 2010

jaga mata..sementara masih elok nih.. huhu

Unknown said... on 26 December, 2010

ooo baru tau..nasib baik power aku sama..hoho

mie said... on 26 December, 2010

zik!!!
betul tu..
jangan menyesal kemudian hari..
hehee

mie said... on 26 December, 2010

a'im!!!
nasib baik ek...
heheee

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new