:: cinema mode: andartu, shrek & belukar ::

haloha!!! semalam aku telah mencatat rekod baru dengan runway movie di pawagam berhampiran. maklum la, tengah kelam kabut ni. so, nak tenangkan hati, layan movie je la. antara movie yang berjaya diterjah adalah  "andartu terlampau", "shrek forever after" dan "belukar". kira seharian menghabiskan masa di cinema. 

antara ketiga-tiga ni, aku paling suka dengan "shrek after forever". walaupun agak kurang menarik berbanding shrek sebelum ini, tapi ada mesej yang perlu diambil perhatian. watak donkey dan puss menghidupkan shrek kali ini. aku tergoda bila puss membuat aksi mata "simpati". memang menarik!!! so, untuk "shrek forever after" aku bagi 4 bintang.

next movie adalah "andartu terlampau". baru saja mula ditayangkan dipawagam pada 20 Mei yang lalu. lakonan Haliza Misbun yang seksi dan dot dot dot. so far, movie ini bergenre komedi dan agak menghiburkan  juga. dengan penampilan Erra fazira yang ala-ala setiausaha dalam "ugly betty". jangan lepaskan peluang tengok cerita ini ye. hanya 3.5 bintang je diberi.

last movie adalah "belukar". movie ni dah lama ditayangkan tapi baru sahaja berhasrat nak tengok. kadang-kadang aku agak blur sikit bila nak tengok cerita ni. maklum la, terlalu banyak rahsia-rahsia tersembunyi. di akhir cerita barulah segalanya diulang tayang sebab musabab nya. sejak akhir-akhir ini, cerita melayu banyak menampilkan bentuk yang sama la. macam permulaan watak utama memperkenalkan diri!! so, 3 bintang diberikan. 

28 comment on :: cinema mode: andartu, shrek & belukar :: :

shazika said... on 21 May, 2010

oh..
tgk wayang tak ajak saya yek

mie said... on 21 May, 2010

alamak!!!
macam mana bleh terlupa...
next dating ye...
hhahahaaa

nuraarin-life said... on 21 May, 2010

belukar dah tangok, sama lah pendapat saya!

shrek mmg dalam list.. andartu kalau boring baru tengok kut, hehehe

Mommyyus said... on 21 May, 2010

nak ajak hani tgk movie lah..Shrekk!!

Norul Malakiah Sidek said... on 21 May, 2010

shrek yang macho

Anonymous said... on 21 May, 2010

hehehe.. nnt mai tk tgk shrek! hohoho! cerita melayu, tggu download jela.. mls nk tgk wayang xD

mie said... on 21 May, 2010

nuraarin!!!
itu la, kalo jln cerita puatr belit mmg buat confuse je...
heheee

mie said... on 21 May, 2010

mommyyus!!!
tengok jangan x tengok...
heheee

mie said... on 21 May, 2010

miss havoc!!!
ye ke??
gue lagi macho..
hahaaaa

mie said... on 21 May, 2010

maisyara!!!
bagus2...
lps download boleh la share..
heheheee

Myvitrd said... on 21 May, 2010

nice lah ko punya backgound ni..mcm aku menaip atas laut..hehhe

layan sini... Tarik trafik guna backlink... jom kongsi tutorial d sini http://myvitrd.blogspot.com/2010/05/tips-tingkatkan-trafik-menggunakan.html

mie said... on 21 May, 2010

thankz...
jom...

lynda_hani said... on 21 May, 2010

syokke cite tu.. lama x tgk movie..

mie said... on 21 May, 2010

memang seronok...
cepat la pergi tgk..
hehehe

yanmie said... on 21 May, 2010

x sabar nk tgk Filem Lagenda Budak Setan :) yg lain2 x bape nk minat..ehehe

mie said... on 21 May, 2010

ye ke!!!
gue plak xsabar tggu laknan yanmie...
hehheeee

ftrhd said... on 21 May, 2010

cerita melayu kureng best skit ar..nak yg best filem afdlin shauki ar..cita dia memang bijak dan kreatif..memang wajib tonton ar..

P/s: erm dah lama tak nampak haliza misbun..memang sexy ke dalam cita tu? wah nak tengok ar haha :p

mie said... on 22 May, 2010

mmg seksi..
ko mesti dpat tangkap bab seksinya tu...
eheheheeh

brat2104 said... on 22 May, 2010

dah lama x tgk wayang. d last movie was 50 1st date.. aku rasa, ko x abis sekolah lagi masa tu.. wawawawa!!!

oh, bg idea aku nk beli cd pirate. citer apa yg best (best= best+kelakar. aku x suka cerita seram!)

mie said... on 22 May, 2010

masa tu gue xlahir lagi....
hahahaaaa

hidayah said... on 22 May, 2010

bole thn gak pakngah aku ni
3 round tuh
tahniah ah
mmg gile movie pakngah ni

ah mata puss sapa tgok pon mau cair oww
i like~

nak shrekkk....

mie said... on 23 May, 2010

biasa la....
sebab tu makin hensem...
gue pun bleh buat mata puss tu..
hehehee

brat2104 said... on 23 May, 2010

yess!!! ko mmg menang takhta raja perasan! =p

pauhputik said... on 24 May, 2010

huh satu hari 2 movie

aku tgk satu movie pon kuar dah pening:p

fikah mus said... on 24 May, 2010

wah!!!
syoknya!!!
tak sabar nak movies marathon jugak.

mie said... on 26 May, 2010

brat2104!!
ada juga takhta ye...
bagus2...

mie said... on 26 May, 2010

fikah mus!!
marathon sampai berpeluh2..
hheehehee

athirahassin said... on 30 May, 2010

xdpt nk tgk movie skang.. bz :(

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new