:: phishing website ::

haloha....
lega rasanya!!!!hari ini ada penipu xdapat menipu aku....hahaha....sebab,pagi2 lagi aku dapat email dari maybank@may.com!!!!xpenah2 aku dapat email dari maybank ni.....confuse gak!!!setelah aku baca habis-habisan....confirm,orang ni nak songlap duit akaun aku....bahaya2!!!!
so,mula-mula dia suruh log in maybank2u untuk aku dapatkan TAC (kod yg dihantar ke h/p untuk sebarang money transfer)....then,masuk satu lagi website.....panjang juga la link nya.....tapi ada yang pelik tentang website ni.....dah la link nya panjang nak mampus...then,log in & masukkan TAC dalam masa yang sama.....ada ke patut nak suspend account maybank aku kalau x teruskan process.....apa lagi,aku terus sent link ni dekat maybank2u tentang "phishing website" ni....
phishing website
real website
lebih kurang 1jam...aku cek website tu....dah kena banned!!!wahhh...aku menyelamatkan ramai orang.....ingat!!!jangan tertipu....walaupun nampak sama je...tapi ada kelainan nya.....segala kemusykilan terus la report kepada bank yang terbabit.....sebab aku ada baca yang maybank xpernah hantar sebarang email kepada pengguna nya!!!berhati-hati lah.....ok la,click la gambar tu untuk lebih jelas lagi....adios!!!

19 comment on :: phishing website :: :

zahidah dihaz said... on 17 April, 2009

wah2....
hero penyelamat dunia...
macam power rangers lak
hikhikhikhik

paan said... on 17 April, 2009

wah...giler dasyat..memang sama dya-dua site tue.huhu.tq sebab selamat kitorang.

farish izaryl @izreez said... on 17 April, 2009

ee bhaya nye kann!

Ikaa said... on 17 April, 2009

wahhh
bahaya
tu la sape suh manyak duet
ngehehe
tp webbie yg btul ngn yg tipu npk sma gila
hadei..

moonie said... on 17 April, 2009

waa ur my hero.. haa gediks

terernyer c hackers tuh..duplicate sejebon btol

mujur duit aku x byk lam bank..hee..klu kn pow pon nauzubillah

mie said... on 17 April, 2009

biasa la...
benda2 camni mmg slalu terjadi...
so,berhati2 la...
go go power rangger!!!
hahaaaa

Anonymous said... on 17 April, 2009

Terima kasih kerana telah menyelamatkan dunie...
go go power mietos...

menteil said... on 17 April, 2009

wa... bagus2...
usaha murni yang berjaya...
congraz!

mie said... on 17 April, 2009

h3ro--->ehh!!!misi nya mnyelamat kan diri sendi & balas dendam....heheee

menteil--->bukan pe,banyak sangat org menipu skrg ni...huhu

azizwan(dot)com said... on 17 April, 2009

slalu dpt emel mcm ni.. konon utk secure bagai. nasib baik aku guna gmail jd diorg terus detect dan masukkan emel tu kat spam. jd tak perlu la aku susah payah sbb stiap emel yg masuk kat SPAM aku akan delete trus. huhu..

btw.. thanks 4 sharing bro \m/

mie said... on 17 April, 2009

ur welcome!!!
untung gak guna gmail ye...
heheheee

Adry said... on 18 April, 2009

Salam ziarah... ish ish ish.. kena hati hati nie..


Adry @ http://www.adrysabry.com

mie said... on 18 April, 2009

gitu la....
bahaya juga ni...
nnti habis duit akaun...
welcome adry!!!
heheheee

Anonymous said... on 18 April, 2009

Salam...Alhamdulilah anda selamat...

mie said... on 18 April, 2009

wasalam..
tu la...
selamat segalanya...
hehheeee

goge said... on 19 April, 2009

Biasa aku balas balik emel diorang, pastu aku mencarut... :P

mie said... on 19 April, 2009

wahh!!!
aku malas nak layan....
kalo x,mmg puas maki nya...
heheeeee

cahaya bulan said... on 20 April, 2009

wah.. dasyatnya.. Saya salah sorang pguna setia m2u..thanks for the info.. so klu terkena leh la berhati2.:)

mie said... on 20 April, 2009

tu la...
kena hati2 skit skrg ni...
ramai penipu skrg ni...
hehehheee

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new