:: accident ::

salam....
berita terkini!!!!semasa aku dalam perjalanan pulang....berlaku satu kemalangan yang memang mengerikan....melibatkan hidup dan mati....ada kemalangan di Bedong....so, aku pun singgah la di tempat kejadian....

setibanya di situ....aku terlihat 2 kereta, 1 motorsikal & 1 lori minyak...so, berbekalkan camera handphone N73....aku pun snap la beberapa gambar....aku mulakan interview la dengan pakcik makcik disana....dipahamkan pemandu kereta maut, anak & isterinya cedera parah dan dihantar ke hospital....manakala penunggang motorsikal sempat menyelamatkan diri apabila terdenar bunyi dentuman...

aku xpasti apakah punca sebenarnya....tapi, kalo ikutkan cuma lori minyak yang terbabas manakala kereta-kerata terlibat berada betul di jalan raya....siapakah yang bersalah???agak sedih juga bila melihat kesayuan anak arwah....kesimpulan nya, berhati-hati lah di jalan raya....ingatlah pada pemandu yang membawa kenderaan kecil....

p/s: marilah sedekah kan al-fatihah buat keluarga arwah....dan x lupa juga buat adik schoolmate aku yang juga baru meninggal dunia akibat kemalangan.....

30 comment on :: accident :: :

Atikah HM said... on 30 April, 2009

al-fatihah...

@LiYaNNuaR ツ said... on 30 April, 2009

hushhh... dasat tuh... mujur ko tak pape...

mie said... on 30 April, 2009

tikah--->al-fatihah....

liya--->tu la...ngeri juga tengok accident ni...hmmm

farish izaryl @izreez said... on 30 April, 2009

ngerinyaaa tgok xcdent ni huhukkk...

mie said... on 30 April, 2009

tu la...
gue gi tgk depan mata...
meremang bulu roma ni..
huhuhu..

paan said... on 30 April, 2009

macam dasyat je..kalo kemangan nie, aku paling kesian kat motor..pasti teruk kena..

mie said... on 30 April, 2009

itu la...
motor terperosok bawah lori...
tapi penunggang tu selamat...
huhuhu...

Ikaa said... on 30 April, 2009

iskk..
takott...
rosak pndangan mataku mlihat sume ini
huhuu

al-fatihah..
:)

mie said... on 30 April, 2009

tu la...
bahaya jalan raya kat malaysia ni...
gue merempit dgn penuh sopan santun td..
huhuhu....

Ikaa said... on 01 May, 2009

elehhh
sopan sntun..
tah2 angkt tyar dpan
haaa
kuki npk td..
tak elok weh..
bek gi insaf cpt2
ngahahaa
xD

mie said... on 01 May, 2009

ceh!!!
xcaya ke...
meh gue buktikan..
hahhaaaa

azizwan(dot)com said... on 01 May, 2009

fuh.. dahsyat gak accident.. harap benda2 mcm ni tak terjadi kat kita. bukan nak menidakkan takdir yg telah ditentukan, tp kita kan mampu mengubahnya jika berusaha utk merubahnya. kesimpulannya, berhati-hatilah di jalan raya. pandu cermat, jiwa selamat \m/

Kill-Vearn said... on 01 May, 2009

moga arwah ditempatkan di golongan yang beriman jika dia Islam... amin...

'Izzati said... on 01 May, 2009

arwah tu ayah kepada kawan adik lelaki saya.. dia cerita tadi.. kesian dengar..

mie said... on 01 May, 2009

azizwan--->betul tu...yang pasti, kena berhati-hati....sama2lah bertolak ansur...

kill-vearn--->amin!!sama2 la kita berdoa sesama muslim...

zat--->tu la, gue tgk kat tempat kejadian pun sayu....tambah bila anak perempuan arwah sampai....huhu

hidayah said... on 01 May, 2009

paling sadis cite2 camni. sobs3x. cpt touching.

mie, touching tu macam buah anggur yang disaluti sos tomoto.

(ya dpt agak mie akn tya ya touching tu apa, so cpt2 ya jawab dulu)

wek !!

moonie said... on 01 May, 2009

nauzubillahiminzalik!!

kita xtau cane kita mati..mohon jauh dari kematian sebegini..

takut lak tgk..cik mie ok ker? dh2 la merempit, x baik tuk kesihatan..

alfatihah!!

mie said... on 01 May, 2009

yaya--->baru je nak tanya.....tapi sos tomoto tu camna??1st time dgr ni...hahahaaa

moonie--->gue ok!!!gue merempit untuk negara....majulah rempit untuk negara!!!!hahahaa

hidayah said... on 01 May, 2009

mangkuk jugak mie ni.

mangkuk tu macam ar r hp. hp tu macam.. arrrg.. malas la layan.. surrender.. (type je surender tp tak sbnaryer)

haha!

mie said... on 01 May, 2009

awal nya surrender...
banyak lagi nk interview ni...
hhahaaaaaaa

hidayah said... on 01 May, 2009

hahaha..

no no..

saya x suke d interbiu..

lalalala..

hahaha!

mie said... on 01 May, 2009

ye ke!!!
kalo camtu...
tukar format la...
kena bawa dating la...
hahhaaaaaa

hidayah said... on 01 May, 2009

hahaha..

best yer dating..
lama x kua dating..
hahahaha

mie said... on 01 May, 2009

tapi...
gue kn bawa anak skali la..
xde sape nak jaga...
maklum la, duda muda...
hahhaaaaaa

hidayah said... on 01 May, 2009

hahaha...
wateva..
anak kucing pon bole bawak..
tp...sapa nk g dating ni ?

mie said... on 01 May, 2009

ntah la...
uda n dara kot....
gue pun xtau...
hahaaaaa

Life is Simple said... on 18 May, 2009

utk pengetahuan korg...keter tuh milik abah aku...abah aku meninggal akibat kemalangan tuh....

mie said... on 18 May, 2009

iye ke!!!
takziah di ucapkan...
agar terus tabah ek...

~~ aifan ~~ said... on 18 May, 2009

makasih....n thanks again bcoz prihatin ttg xcident nie...doakan lah sy terus tabah...utk pengetahuan awk...abah saya adalah satu22 nyer laki dlm family sy...skang...xder lagi lelaki dlm family kami....sukar utk trima suma nie....

mie said... on 18 May, 2009

hmm...
semuanya ketentuan ilahi...
kita yg hidup ni haruslah teruskan perjuangan...

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new