Makanan Khas Lombok Memang Sedap

Salam 1 Malaysia!!
LOMBOK!! Memang agak terkenal di Malaysia. Tambahan pula, gadis-gadis Malaysia gemarkan lelaki yang berasal dari Lombok. Entah apa sebabnya, masih belum diketahui. Mungkin kerana masakan Lombok yang menarik minat atau sebaliknya.

Semasa di Bali, berkesempatan juga mencuba masakan khas Lombok iaitu "Ayam Bakar Taliwang". Memang sedap, dan pedas. Patut lah gadis malaysia sukakan lelaki Lombok. Fakta ataupun auta? Jika ke Bali , jangan lupa singgah di Restoran Ayam Bakar Taliwang Baru. harganya juga berpatutan. Ianya terletak di tengah pekan Denpasar. Jom mencuba makanan khas Lombok

 Restoran agak lengang apabila habis waktu tengahari
 Banyak ukiran dalam restoran ini yang menarik perhatian
 Kerepok Usus Ayam? Hanya sekadar melihat.
 Ayam Bakar Taliwang
 Teh Botol! Agak terkenal di Indonesia
 Sambal cpecial Lombok ini sedap dan memang pedas
 Sambal ayam taliwang kurang pedas tapi tetap sedap di cicah
Selamat menjamu selera dari restoran Ayam Bakar Taliwang Baru

18 comment on Makanan Khas Lombok Memang Sedap :

encikarman said... on 17 October, 2013

wow.. camne gadis lombok plak, ok ke tak?

Myra Jay said... on 17 October, 2013

Kalau kena dengan selera memang sedap lah :D

mie said... on 17 October, 2013

encikarman!!
gadis Lombok x seayu gadis Melayu di Malaysia..
mungkin sebab tu Orang Lombok cari orang luar je..
ehehhee

mie said... on 17 October, 2013

Myra!1
nasib baik selera ada kena mengena...
pedas ...
ehehheee

Denaihati said... on 17 October, 2013

Keropok usus ayam tu sekadar nama saja kot, bukan usus ayam betul kot...

mie said... on 17 October, 2013

ye ke,
dengar nama tu terus x selera..
eheeehehe

Queen Teratai said... on 17 October, 2013

sedap ke tu? nnt blh la suggest kat hubby.. dia nk ke balik december ni

mie said... on 17 October, 2013

ikut selera masing2..
tapi memang sedap..
eheheheh

mak lagenda said... on 17 October, 2013

apa?? Keropok usus ayam?? No..no..thanks

Memang tak la nak soh mak merasa!

mie said... on 17 October, 2013

itu la...
usus pula dinamakannya...
hihihi

ArELeEz said... on 18 October, 2013

keropok tu mmg betul2 made from usus ayam ke?

Hazmin Hamudin said... on 18 October, 2013

Hanya nama je ke usus ayam tu? Hehe. Macam2 la.

mie said... on 18 October, 2013

areleez!!
itu yang masih menjadi tanda tanya...
hehehehe

mie said... on 18 October, 2013

Hazmin!!
harap nama je la..
tapi boleh jadi usus ayam juga..
hahahahhaa

teh ramuan said... on 19 October, 2013

selamat menjamu selera
bagaimana rasa teh botol tu
sedap ke?

mie said... on 19 October, 2013

teh botol tu biasa2 saja..
rasanya teh lipton lagi sedap..
ehehehehe

Knor said... on 20 October, 2013

keropok usus ayam...

mkn yg biasa aje..yg pelik2 ni...tak maulah..

kat sana mmg pelik2 mknananya..semua organ pun diorg telan

mie said... on 27 October, 2013

itula..
risau juga nak makan...
kadang2 hanya nama saja pelik..
ehehehhe

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new