Gambar Kebakaran Kapal MT Bunga Alpinia Di Labuan

 Salam 1 Malaysia!!
Berita yang menghangatkan industri perkapalan Malaysia. Sebuah kapal hak milik MISC telah terbakar di Pelabuhan Labuan. Kapal MT Bunga Alpinia dilaporkan terbakar pada awal pagi tadi. Buat masa ini, seorang dilaporkan meninggal dunia manakala 4 lagi masih hilang.

Inilah salah satu cabaran dalam industri perkapalan. Keselamatan memang diutamakan!! Apapun, diharap kita sama-sama berdoa untuk mangsa kebakaran kapal MT Bunga Alpinia. Ini antara gambar kapal MT Bunga Alpinia terbakar.














42 comment on Gambar Kebakaran Kapal MT Bunga Alpinia Di Labuan :

iekabean said... on 27 July, 2012

ehem-ehem!
Cantik gambar...
guna camera apa?
:))

mie said... on 27 July, 2012

camera nokia 3315...
hehehehe

tehr said... on 27 July, 2012

ada juga aku dengar berita tadi
harapnya mereka yang hilang tu ditemui selamat

mie said... on 27 July, 2012

begitulah hendaknya...
sama2 kita doakan..

eimah siti said... on 27 July, 2012

harap yg hilang tuu dijumpai la.....kapal tangki minyak mmg byk risiko dia....http://eimah2328.blogspot.com

chii said... on 27 July, 2012

gempar gak berita pasal ni semlm. semoga yg hilang akn segera d temui

zool said... on 27 July, 2012

memang mengerikan tu. ada yang terbunuh ke?

ahsfantasy24 said... on 27 July, 2012

Ya Allah..
Harap2 yg hilang segera ditemui~

Mak Lagenda said... on 27 July, 2012

Ya..moga2 4 yg hilang tu akan ditemui dgn selamat.

Knor said... on 27 July, 2012

ada bahaya kat mana2.
semoga tabah semua ahli keluarga

putera said... on 27 July, 2012

Ada jugak terdengar berita nie pagi tadi kat radio..semoga yang hilang dapat ditemui dengan cepat.

Kancil 8349 said... on 27 July, 2012

kesian,..menurut rakan di sana...bergegar rumah mereka semasa letupan tu

onlajer said... on 27 July, 2012

kau ada kat sana ya bro masa kejadian. apa2 pun semoga mangsa2 yang hilang telah ditemui

mie said... on 27 July, 2012

eimah!!
harap begitu la...
sama2 kita doakan...

mie said... on 27 July, 2012

chii!!
memang gempar...
tambahan plak satu company...
sama2 kita doakan...

mie said... on 27 July, 2012

zool!!
menikut laporan..
memang ada yang terbunuh...

mie said... on 27 July, 2012

ahsfantasy!!
amin, begitu hendaknya...
sama2 kita doakan...

mie said... on 27 July, 2012

mak lagenda!!
amin, moga mereka selamat hendaknya...

mie said... on 27 July, 2012

Knor!!
itu la,
tapi bila ada berkaitan...
risau juga jadinya...

mie said... on 27 July, 2012

putera!!
memang kecoh juga berita ni...
jadi, sama2 kita doakan...

mie said... on 27 July, 2012

kancil!!
itu baru effect kapal minyak...
sama2 kita doakan...

mie said... on 27 July, 2012

onlajer!!
xde la, membe ada kat kapal tu....
sama2 kita doakan...

pipoq said... on 27 July, 2012

camne leh hilang ek ? tercampak masa meletup ye ?

ape pun mudah mudahan kita semua terhindar dari malapetaka..

mie said... on 27 July, 2012

khabarnya tercampak akibat letupan...
moga terhindar dari malapetaka yang xdiingini..

Anonymous said... on 28 July, 2012

aku bekas sailor dgn misc..sebak dada aku tengok kejadian ni..mungkin aku x kenal dgn nama yg terbabit tp aku sure pernah jumpa mrk dekat akademi laut..bc we are brothers..al-fatihah buatmu adik-adikku

mie said... on 28 July, 2012

thankz..
sebagai sailor, pasti ada kaitan dengan kejadian ini..
sama2 kita doakan...

Boni Kacak said... on 28 July, 2012

dorang kat sana cakap, letupan memang kuat.. macam ada kejadian gempa bumi.. bro pun ada kat sana kan? mesti kuat kan gegaran tu

RazFiRa said... on 28 July, 2012

hmmmm menyeramkan

mie said... on 28 July, 2012

boni!!!
xda la, cuma dengar berita je...
kalau ada kat sana, dah trauma ni...

mie said... on 28 July, 2012

razfira!!
seram dan bersimpati..
sama2 kita doakan...

puanbee said... on 29 July, 2012

Takut dengar berita cenggini , sbb kadang2 hubby pergi juga kerja atas kapal ni ..

mie said... on 29 July, 2012

itu la salah satu risikonya....
yangpenting, utamakan keselamatan...
minta dijauhi segala musibah..

CIK TOM said... on 29 July, 2012

teruk jgk ye... mcm mn? ada korban nyawa jgk ke?

mie said... on 29 July, 2012

memang teruk...
ada korban nyawa effect dari letupan itu...

MR Penyubiru said... on 30 July, 2012

teruk juga kesan kebakaran tu.. nampaknya kapal tu jadi tukun didasar laut la nanti kut..hehe

fiezaradzi said... on 02 August, 2012

dah jumpa semua kan? kemalangan yg tak dapat dijangka kan.. nak buat macam mana..

aLya maNip said... on 11 August, 2012

apa punca kebakaran ni..? habes satu kapal..

alya doakan seme slamat. ameen .

mie said... on 12 August, 2012

mr penyubiru!!
memang teruk kesan kebakaran tu..
kalau dijadikan tukun, kerugian lagi la nampaknya

mie said... on 12 August, 2012

fiezaradzi!!
itu la, kita hanya mampu berdoa...
hanya alfatihah dapat dikirimkan..

mie said... on 12 August, 2012

alya!!
ada yang terselamat...
ada yang telah meninggal dunia..
apapun, sama2 kita doakan untuk mereka..

Telor Power said... on 25 August, 2012

salam bro


baru berkesempatan tgk...yg jelas punya. dasyat juga eh. sebelum ni tgk kat fb member jer

mie said... on 24 October, 2012

memang dasyat...
tu baru tengok gambarnya..
belum tahu perasaan crew lagi..

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new