Suasana Pasar Terapung Khlong Hae Hatyai

 Salam 1 Malaysia!
Kalau ke Hatyai, jangan lupa singgah di pasar terapung Khlong Hae. Bukan saja makanan halal boleh didapati tetapi pelbagai jenis makanan yang pasti menjadi pilihan. Kalau diikutkan, semua makanan hendak dibeli tapi perut hanya ada satu saja.

Macam biasa la, mesti banyak bergambar di Pasar Terapung Hatyai. buat masa ini, kita terjah suasana di sana dulu. Episod kemudian baru diperkenalkan segala makanan yang pelik tapi menarik. Jom terjah Pasar terapung Hatyai.

 Hujan!! makcik penjual sedang mencari parking.
 Hati-hati!! jangan sampai terbakar sampan tu
 Peniaga dah bersedia dengan jualan masing-masing.
 Makcik!! Air limau dalam buluh satu
 Atas sampan pun masih memasak lagi.
 Tengok la sini!! Nak ambil gambar ni.
 Adik manis!! abang nak ice cream..
 Makcik ni pantang jumpa kamera!! Senyum...
 Berbunga-bunga topi!! Patut ramai pembeli
 Hujan dah reda!! Ramai datang membeli
Gunakan bakul galah!! Beginilah caranya proses pembeli dan peniaga.

26 comment on Suasana Pasar Terapung Khlong Hae Hatyai :

Boni JLL3 said... on 18 May, 2012

huyyo.. yang ni betul2 unik.. fes time tgk orang berniaga atas sampan

pipoq said... on 18 May, 2012

sila ceritakan dan terangkan jagung jenis masakan apakah yang berwarna gelap yang dijual oleh makcik topi berbunga bunga itu ?

p/s : bagus tak ayat soalan aku ni ? hehehehe

rahman said... on 18 May, 2012

basuh sayur pakai air laut jer kot :)

mie said... on 18 May, 2012

boni!!
kalau pergi hatyai..
bukan jadi first time dah..
ehehehee

mie said... on 18 May, 2012

pipoq!!
soalan yang bagus...
tapi tak dapat nak terangkan..
xpaham makcik tu cakap..
eehheeee

mie said... on 18 May, 2012

rahman!!
itu bukan air laut..
sungai saja...
atas sampan untuk masak je..
yang lain semua dah tersedia..
ehehehe

sarah mohamad said... on 18 May, 2012

Bestnya pergi sini. Tak berkesempatan lagi nak melawat hatyai! Hehehe

Bapak said... on 18 May, 2012

sudah 2 kali berkesempatan ke situ

mie said... on 18 May, 2012

sarah!!
jangan lepaskan peluang ke sana..
macam2 ada..
ehehheee

mie said... on 18 May, 2012

bapak!!
mesti banyak pengalaman ni..
ehehehehe

iN said... on 18 May, 2012

mcm mane pakcik speaking ng makcik2 tuh...
guna bahasa siam???
hahaha

Edy Zaidi said... on 18 May, 2012

ada ole2 tuk aku tak?hehe

mie said... on 18 May, 2012

ubie!!
gue cakap bahasa korea..
makcik ni bleh plakmspeaking london..
mana nak paham..
ehehehee

mie said... on 18 May, 2012

edy!!
gambar ni boleh jadi ole2 x?
ole2 dah habis la..
ehehehee

suri said... on 18 May, 2012

hai..
sungguh warna warni..suka lihat situasi begini. permai dan menyeronokkan klu nak mmbli belah pun hati senyum lebar..

ada bli brg2 ke kt sana?

mie said... on 18 May, 2012

mesti la ada beli...
tapi kebanyakkan makanan la..
hihihi

Myra Jay said... on 18 May, 2012

Alamakkk!! kenapa p ari tu tak tau pun pasal ni.. Ruginya..
Dah le nampak cam menarik dan meriah :)

Mak Lagenda said... on 18 May, 2012

Alahaiiii..seronoknya pi tempat camni. Kalau dtg dgn pewot kosong, mmg semuanya mak beli nih *yg halal la*

Isk..x bley jadi gini!

tehr said... on 18 May, 2012

penuh warna warni, bro
memang tak sah kalau tak singgah ni

mie said... on 18 May, 2012

myra!!
ruginya kalau pergi hatyai xsinggah sini..
cepat rancang perjalanan ke hatyai semula..
eehehheee

mie said... on 18 May, 2012

mak lagenda!!
majoriti semuanya halal..
ada juga yang xhalal..
ehehehee

mie said... on 18 May, 2012

tehr!!
itu yang menarik perhatian...
hehehee

Puteri Iqa Izyan said... on 18 May, 2012

jagung tu nampak sedap gile! fuhh. kalau dpt mkn panas2 kat situ mesti rase taknak tinggal pasar terapung tu. muehehehe

mie said... on 18 May, 2012

bukan taknak tinggal...
kalau boleh nak berkhemah je kat situ..
eheheee

Yas y said... on 19 May, 2012

Meriah sungguh derang yerr...memacam cara dan teknik nak meniaga...sgt kretif dan menarik

mie said... on 19 May, 2012

itulah semangat yang perlu ada...
pembeli pun seronok je nak membeli belah..
eheheee

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new