Makanan Unik Di Pasar Terapung Hatyai

Salam 1 Malaysia!!
Sudah puas tawaf Pasar terapung Hatyai? Jom nikmati pula makanan unik dan disediakan. Tapi pastikan dulu yang mana halal atau tidak. Majoriti penjual di sini menjual makanan halal, jadi tak menjadi masalah  untuk membelinya.

Buat pengetahuan semua, pasar terapung Hatyai merupakan salah satu daya tarikan pelancong. Rugilah kalau datang Hatyai tak singgah di sini. Jom menjamu selera di pasar terapung Hatyai. Sebelum makan jangan lupa baca Bismillah dan doa makan!!

Warna warni agar-agar bentuk buah-buahan ni
Baskin Robbin versi Hatyai
Cucuk-cucuk "stim". kuahnya pedas
Cucuk-cucuk "angry bird" pun ada
Air dalam buluh atau bekas corak tanah liat?
Masih mengkaji sebab warna jagung begini.
Otak-otak ke ni?
Cucuk-cucuk lagi?
Bihun Tomyam? Mee Tomyam? macam-macam ada
Ini xtahu la pula menua apa
Telur puyuh mata kerbau + cucuk-cucuk
Meja + Sos tambahan ada di sediakan 

26 comment on Makanan Unik Di Pasar Terapung Hatyai :

pipoq said... on 19 May, 2012

ya..masih lagi ingin mengetahui berkenaan jagung yang berwarna merah itu..sungguh misteri dan baru pertama kali ku melihatnya..

iN said... on 19 May, 2012

ada meja makan ke kt situ pakcik

mie said... on 19 May, 2012

pipoq!!
kena pergi skali lagi la nak merungkainya..
eheheeee

mie said... on 19 May, 2012

ubie!!
ada, jadi xperlu la makan berdiri ye..
heheheee

tehr said... on 19 May, 2012

macam2 warna ada
meja buluh tu, memang sesuai dengan pasar terapung

mie said... on 19 May, 2012

biasa la..
nak tarik perhatian..
eehehehe

Boni JLL3 said... on 19 May, 2012

sukar dipercayai..walaupun simple, tapi cantik berwarna warni.. memang pandai dorang tarik perhatian..hehe

mie said... on 19 May, 2012

itu la..
xsemestinya simple xmenarik..
ehehehee

RazFiRa said... on 19 May, 2012

Hatyai mmg best dan happening! tapi dlm masa yg sama kdg2 tu terkejut tak tgok barang2 yang dijual. hahaha

sissyira said... on 19 May, 2012

salam


comelnya bekas ni.. hello kitty tuh...:)



jemput joint contest syira :

http://www.sissyira.com/2012/05/contest-2-kata-kata-indah-sticky-post.html

onlajer said... on 19 May, 2012

Oh Hatyai bila lagi aku dapat mengunjungi kamu

Mohammad Majduddin said... on 19 May, 2012

semua makan nampak best! untunglah!

Bapak said... on 19 May, 2012

agar2 bentuk buah-buahan namanya Luk Choop, intinya kacang hijau.

mie said... on 19 May, 2012

razfira!!
itu la, bukan takat terkejut..
dah jakun pun..
ehheeee

mie said... on 19 May, 2012

sissyira!!
itu la, banyak lagi bekas yang comel..
ehehheee

mie said... on 19 May, 2012

onlajer!!
maybe minggu depan?
heheheee

mie said... on 19 May, 2012

majduddin!!
bukan nampak je best...
tapi memang best...
ehehheee

mie said... on 19 May, 2012

bapak!!
baru tahu...
tapi xbape bernenan denganrasanya...
hehehehe

Navaneetham Krishnan said... on 19 May, 2012

I tried a similar floating market in Bangkok and it was an awesome experience.

nizamghazi said... on 19 May, 2012

Aku tak pernah lagi ke Hatyai.
Danok dekat-dekat ke? hehehe

Myra Jay said... on 19 May, 2012

Jagung tu mayb dia perap kot kan?..
Memang banyak menu2 terutama yg cucuk2.
So menu pe yg dipiliholeh en mie..?

mie said... on 20 May, 2012

nava!!
floating market very interesting..
hopefully, malaysia also got one..
eheheee

mie said... on 20 May, 2012

nizamghazi!!
xjauh pun dari danok.
alang2 tu, lajak je ke hatyai..
eheehheee

mie said... on 20 May, 2012

myra!!
agaknya begitu la...
menu pilihan gue?
entry seterusnya..
eheheheee

Telor Power said... on 20 May, 2012

aku rasa warna jagung rebus tu dia rendam ngan pewarna la

mie said... on 20 May, 2012

gue pun rasa macam tu..
tapi xde bukti lagi..
ehehehee

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new