:: manny pacquiao ::

manny pacquiao!!! siapa dia?? mungkin ada antara kita yang tidak berapa kenal. dia adalah jaguh tinju dunia yang berasal dari philphine. tiba-tiba terniat pula nak buat cerita tentang manny pacquiao ni. aku tahu tentang manny pacquiao ni pun melalui orang atas kapal la. majoriti crew atas kapal adalah philiphino. yang pasti, mesti ada salah seorang yang akan ada video tentang manny pacquiao. jom kita terjah manny pacquiao

Nama : Emmanuel Dapidran Pacquiao
Tarikh lahir : 17 Disember 1978
Tempat Lahir : Kibawe, Bukidnon, Philiphine
Kategori : Light Welterweight, Welterweight

merupakan anak kedua dari empat adik beradik dan merupakan anak lelaki yang memikul tanggungjawab setelah ayah mereka meninggalkan mereka semasa dibangku sekolah lagi.  pelbagai cabaran telah ditempuh untuk berjaya sehingga sekarang. kisah manny pacquiao juga pernah difilemkan iatu "Pacquiao the movie" hasil lakonan Jericho Rosales. terlibat juga dalam dunia politik tetapi gagal dan kekalahan ni merupakan berita gembira buat peminat manny pacquiao kerana dia kembali ke arena tinju. (sumber dari MASKULIN : edisi mahu popular)
lihat lah aksi-aksi manny pacquiao di dalam gelanggang. nama nya mula dapat perhatian di dunia pertinjuan apabila menewaskan juara 3 kali, marco Antonio barrera di Texas, USA. kalau tak silap aku, video ini la yang sentiasa ditonton diatas kapal.  kemenangan demi kemenangan mebolehkan dia dinobatkan sebagai "Person Of The Year Filiphina 2003". 

so, kita tunggu wakil dari Malaysia pula!! kejayaan boleh dicapai di mana-mana saja. yang penting usaha dan tekad!!! adios...


10 comment on :: manny pacquiao :: :

Encik Mimpi said... on 30 March, 2010

kegnasan memkukul!!

mie said... on 30 March, 2010

hohoho!!!
kukul kukul kukul!!!
hehehee

iekabean said... on 30 March, 2010

info-info!!

i love it~

E.d.Y said... on 30 March, 2010

baru lepas beli amskulin..tp xsempat baca lg...

mie said... on 30 March, 2010

ieka!!!
bagus-bagus....

mie said... on 30 March, 2010

edy!!!
iye ke???
baca yang lain dulu...
hahhhaa

DaHLia said... on 30 March, 2010

saudara, kenapa IP ku di banned di shoutmixmu?? apakah salahku?? huhuh

mie said... on 30 March, 2010

iye ke???
nampaknya, gue kena tukar shoutmix la...
ramai sgt kata kena banned...
sabar ye...

Steward said... on 31 March, 2010

Manny Pacquio.. Melepas bergambar secara live dengan orang ni.. Ari tu dekat Manila, ada juga nampak Manny berdiri dekat Hotel.. Kira nak pegi terjah kat luar hotel... sekali diescort polis pegi spot lain pula.. rupanya dorang tu silap spot.. Sepatutnya kat depannnnn lagi... Memandangkan ramai sangat peminat yang mau berdamping dengan dia, tak jadi nak bergambar dengan dia.. hahah

----------------------------------
www.stewardjohn.blogspot.com

mie said... on 31 March, 2010

wah!!!
mmg famous habis la manny pacquiao ni...
kalah artis..
heheheee

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new