:: rumah kedai hangus terbakar ::

sejak akhir-akhir ni, bumi ini terasa panas saja..... sudah beberapa hari hujan tidak turun.... adakah lapisan ozon semakin nipis??? ataupun penanda msim kemarau akan tiba??? sebut tentang kepanasan ni, tadi aku baru menyaksikan kebakaran deretan rumah kedai di pekan Sungai Limau semasa aku dalam perjalanan ke Alor Setar.... dasyat juga kebakaran itu, sehinggakan laluan terpaksa ditutup buat sementara waktu saja.....

lebih kurang 15 deretan rumah kedai terbakar.... mengikut hasil temubual, api merebak dengan cepat dengan dibantu oleh angin laut yang meniup waktu itu.... ditambah pula dengan cuaca panas lebih kurang jam 2 petang.... macam biasa la, sebagai reporter sambilan.... aku ada juga candid serba sedikit semasa kejadian itu.... boleh dikatakan seluruh pasukan bomba negeri kedah datang untuk memadamkan api.... jalan raya dipenuhi lebih kurang 12 kereta bomba.... gempak juga la, sehingga seluruh pasukan bomba dari semua daerah turut membantu....
tambahan pula, wakil rakyat turut datang semasa usaha memadamkan kebakaran dijalankan.... tujuan untuk meninjau kawasan kebakaran.... pihak "RTM" dan "BERNAMA" pula sibuk menemu ramah wakil rakyat itu... aku hanya sempat menangkap gambar saja!!!hehehe.... sekian saja berita ringkas.....

16 comment on :: rumah kedai hangus terbakar :: :

hidayah said... on 16 February, 2010

betul mie. kl ni pun panas gila. malam nk tidur pon panas ya amat. susah nak gambarkan.

dulu cita2x nak jadi reporter ke pakngah ?

mie said... on 16 February, 2010

itu la....
nmpaknya, hadiah kawen kn minta air cond la ek!!!

itu cita2 masa zaman tadika la..
hahahaaa

hidayah said... on 16 February, 2010

haha
selesai masalah...
air cond pakngah...air cond...

ececece nak jugak dia....

Lala said... on 16 February, 2010

ahhhh...mmg pns skang ni...tmpt lala pon pns gak...

mie said... on 16 February, 2010

yaya--->boleh selesai gitu nya!!!hebat oh hebat...

mie said... on 16 February, 2010

lala--->itu la, summer kot skrg ni.... tggu winter la nmpaknya...hehe

iekabean said... on 16 February, 2010

sekarang kemarau dah kot!
sebab tu panas semacam ja, kalau boleh nak mandi 4-5 kali sehari .... panas2...

mie said... on 16 February, 2010

gitu la nmpaknya!!!
nmpaknya, bil air naik la bulan ni...
hahahaaaa

ili said... on 17 February, 2010

oo..pttla byk keta bomba lalu guaq..

mie said... on 17 February, 2010

mmg banyak pun....
bomba sg petani ada, bomba kuala kedah pun ada....
mmg gempak juga laa..

iekabean said... on 17 February, 2010

huhuhuhu...redha ja laa!
xkan nak pg mandi kat sg sungai petani yg airnya hitam tu!

mie said... on 17 February, 2010

ok pe!!!!
hitam luaran je...
tapi airnya, suci n sejuk..
hahaaaa

Ain said... on 17 February, 2010

kat sini pun cuaca panas terik...huhuhu...

mie said... on 17 February, 2010

itu la....
semua tempat panas terik...
isk isk isk..

Fyzal said... on 17 February, 2010

memang bro.. sejak akhir2 ni memang panas laen macam la beb..

mie said... on 17 February, 2010

itu la....
suhu minimum pun dlm 34 degree...
hujan pun dah lama x turun....

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new