:: thief @ adtec melaka ::

salam....
panas betul aku hari ni!!!bukan sebab cuaca tapi sebab pencuri....mangsa nya merupakan adik aku dan barang yang hilang merupakan barang aku.....ok la, kejadian berlaku 2 May lepas...... tapi baru dapat hari ni aku dapat tahu....kalo dah lama, susah nak jumpa balik barang yang dicuri....
barang yang dicuri ada laptop compaq presario dan hard disk....laptop ni merupakan laptop 1st aku yang aku beli guna duit elaun sendiri....bukan nya duit PTPTN!!!!so, aku bagi kat adik aku kerana kos yang dia ambil memang menggunakan komputer....masalahnya laptop ini bukan nya terbiar je........tapi bilik adik aku dipecah masuk.....
kejadian ni berlaku dekat adtec melaka....student sana semua dah tahu....maybe pencuri nak mencuri isi kandungan asignment kot....sebab barangan lain dia x di ambil walaupun terbiar je atas meja....ataupun ada hasad dengki....kejadian berlaku apabila adik aku pergi turun makan di tingkat bawah......bila naik ke bilik...pintu bilik dipecah!!!maklum la, adik aku....setiap sem dapat anugerah.....ada bomoh yang mengatakan antara kawan-kawan nya yang ambil.....

so, memang xjumpa walaupun telah buat report police....ayah aku memang nak guna cara tradisional.....bukan untuk membunuh...tapi sekadar bagi pengajaran......selagi pencuri xtampil, kehidupan nya%$&$$&%....... kalo ada kaum kerabat yang study di adtec melaka berasa xtenteram.....aku xtahu la....pandai-pandai la pergi minta maaf....x guna juga aku nak sumpah seranah dalam blog ni....pencuri harus diajar agar perkara yang sama x berulang.....adios!!!!

29 comment on :: thief @ adtec melaka :: :

hidayah said... on 08 May, 2009

adik lelaki ke perempuan?

(wish boy...haha!)

ishk..mcm2x cite ar skrg ni..
kalo adik slmat tape la..
jgn jd yg bukan2 da la..

farish izaryl @izreez said... on 08 May, 2009

ala siannyaa

moonie said... on 08 May, 2009

iss sunggoh jaat pencurik tuh

gue benci pencuri

sian lak adik cik mie tuh plak jadik mangsa mayb coz dak dean's list, pas2 faktor len budak yg mengpow tuh der perasaan dengki atau mungkin jugak dier terdesak..

harap dier leh anta balik luppy tuh..pas2 tobat

Lala said... on 08 May, 2009

aduish..ilang laptop plak tuh...sdeh giler...curi la bnde lain kalo nk mencuri sgt pon...huhuh....hurm..sabaq no...

TiNiE said... on 08 May, 2009

alahai..
sggh laa kurang pengajaran itu pencuri..
dahla masuk bilik org main redah jer..
sam more amik plak barang org..ishk ishk..anak sapa latu

Atikah HM said... on 08 May, 2009

ish ish ish~ mcm2 hal ler~

Eldy Voon said... on 08 May, 2009

macam mana dgn adik ko ? bayaran berapa sebagai ganti rugi kpd abang dier ? hahaha !!

mie said... on 08 May, 2009

yaya--->laki!!!tggl sorang je...roomate dia blk kampung....hmm

rizz--->itu la!!!kena bg sikit pengajaran kat pencuri ni....

mie said... on 08 May, 2009

moonie--->nama pun pencuri!!!dean's list???kalo dapat balik laptop pun dah cukup....

lala--->itu la!!!benda lain xnak plak curi....tggu je la pengajaran nya....heheheee

mie said... on 08 May, 2009

tinie--->xtau la anak sapa....kena minta pertolongan orang mahir la....coz police pun xdapat tolong....

tikah--->betul tu....budak2 zaman skrang....teruk perangainya...

eldy--->ok je!!!takut nak bgtau la....ganti rugi???nak bayo ngan pe???hhehheee

adie said... on 08 May, 2009

skang ni kecurian laptop makin menjadi². lebih baik mencegah dari menyesalinya. iktibar tuk aku dan juga yg lelain.

mie said... on 08 May, 2009

itu la....
so, sape2 yang tinggal di hostel..
berhati-hati la...
jgn terlalu percayakan member..

hidayah said... on 08 May, 2009

wa..

adik umo brapa?
haha

mie said... on 08 May, 2009

umur bape ye???
20 kot...
xpe, yaya still tua lagi..
hahaaaa

hidayah said... on 08 May, 2009

ow. kira adik yaya gak la ni.(bila masa???)HAHA.

cancellah(sesukati nko je yaya)baik ko kua skrg ya!! HAHA.

taste ya suka yg tua dr ya.HAHA.

mie said... on 08 May, 2009

lor...
yaya suka atuk-atuk ye....
beruntung nya...
tahniah yaya!!!
trus dapat banyak cucu...
hahahaaaaa

hidayah said... on 08 May, 2009

haha. tamo la cucu express.
biar la cucu sendiri..
dan bukan la atuk2x mie oii..
ishk..susahla ckp gan org berfikiran jauh SANGAT ni..

mie said... on 08 May, 2009

biasa la...
kn berfikiran tuk masa depan...
cepat2 la kawen yaya...
org pompuan xelok membujang...
hahhaaaaaa

hidayah said... on 08 May, 2009

hoho.
yaya tunggu gentlm......
ek apa ni ckp psl kawen ni??
Nehi Nehi !!

tukar topic..

mie said... on 08 May, 2009

topic apa plak??
kisah cinta yaya..
cite la skit...
kot2 leh buat novel..
xpun buat filem..
hahhaaaaaa

Ikaa said... on 08 May, 2009

wahhh
marah nmpk
relaks2..
gi minom livita kasi release tensen
ngahahaa
presario tuhhh!
eh jgn la gna tradisional
rasenye kuki yg curik
abesla aku cirit mlm neh
xD

mie said... on 08 May, 2009

xde la marah...
bukan nya buat buruk pun..
cuma nak gi jupe minta maap....
or pulangkan blk dh cukup...
lagipun kn la ajor skit...
kang berleluasa plak...
kalo ccokies dikecualikan...hehehee

hidayah said... on 08 May, 2009

omaigod..

cabut !!

takde makne yer nak bernovel2..
MPH..nak cari novel la..
aritu kesuntukan masa..
nx time..

mie said... on 08 May, 2009

kalo de le gardenie season 1..
beli kan tuk gue....
kat cni semua dh habis...
hahaaaa

Ikaa said... on 08 May, 2009

cehcehh coverr
mende marah
saket ati ttap ade kannnnss
ngehehe
:P
:P
:P
yela tuhh
tah tah lagi terok kuki kene ngn mie
takot aa na dekat camneh
hahahahahaaaa
x)

mie said... on 08 May, 2009

cookies sentiasa selamat disamping gue...
kan ku renang lautan api...
demi cookies...
nyum nyum...
hahhaaaaa

ryoko_kouru said... on 08 May, 2009

mmg panazz entry ko ni... well... b cool man... balasan tetap balasan just wait n see... hahahah

mie said... on 08 May, 2009

panaz ke??
xde la panas sangat...
suam2 kuku je...
hahhaaaa

@LiYaNNuaR ツ said... on 09 May, 2009

adehhh... lappy dicorii?? ayoyoyo... mmg masalah poblemo tuh... sob.. sob...

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new