:: south shields hospital ::

haloha.....
aku macam terpanggil untuk buat entry ni....apbila aku terbaca dari blog x-po....berkaitan dengan "sape yang betul"....bukan untuk menjatuhkan mana-mana pihak...tapi cuma nak berkongsi pengalaman saja....ini berkenaan perkhidmatan hospital kerajaan.....

baru-baru ni...dua pupu aku baru menjalankan pembedahan apendiks....memang dah sampai tahap kritikal.....sebelum ni, ada juga check di hospital tetapi mengambil masa yang lama untuk segala urusan....so, untuk mengelak sebarang kemungkinan....keluarganya telah bertukar urusan dengan hospital swasta.....dalam masa 1 hari saja....dia telah selamat menjalankan pembedahan apendiks....difahamkan apendiks nya di tahap kritikal.....
so, berdasarkan pengalaman aku....aku pun pernah jalani pembedahan apendiks.....tapi di south shields hospital.....semasa aku study kat UK.....aku sebenarnya pun xtahu ada apendiks....semasa aku pergi hospital.....doktor disana terpaksa menahan aku kerana disyaki apendiks....paginya aku masuk hospital dan sebelah petang aku jalani pembedahan.....memang cepat dan sistematik....lagipun xde la kena bayor apa-apa pun....coz aku aku ada visa student....
aku harap, perkhidmatan hospital kerajaan dapat ditingkatkan.....jangan la tunngu masa emergency saja....baru nak ambil tahu....lakukan persediaan awal....kenapa negara luar boleh meningkatkan kualiti.....kesimpulan nya, semua pihak perlu saling bekerjasama demi meningkatan mutu perkhidmatan....dan jangan selalu makan makanan pedas.....hehehee....adios!!!!

26 comment on :: south shields hospital :: :

farish izaryl @izreez said... on 02 May, 2009

hehe o u study uk yerr..yup kwn me pon pnh apendix..xley mkn pedas lor

mie said... on 02 May, 2009

ulu klang je....
majoriti, apendix club ni....
org suka mkn pedas2...
hahahaaaa

|| iekabean || said... on 02 May, 2009

itu laaa....
lain kali jgn bnyak makan pedas!
jga la kesihatan... huhuhuh


(p/s: cakap org.. diri sendiri tak terurus~)

fjie_ahmad said... on 02 May, 2009

dan..
kalu mkn buah-buahan tempatan tu..
jgn la telan bijik nyer..

hehe

Izyan Helmi said... on 02 May, 2009

i luv mknn pedas2..huhuhu

Firol said... on 02 May, 2009

Harap macam tu le hospitalkat mesia ni...

Last time aku pernah save budak sek men eksiden hantar ke hospital kerajaan kata takde ape bleh balik..rupenya ada kebocoran kat dalam perut,

meninggal akhirnya.......

paan said... on 02 May, 2009

selagi rakyat xberubah,xda passion dalam pekerjaan memang susah nak ubah.kdg2 kerajaan dah buat bermacam2 kempen,tapi pekerja cam tue gak..

hidayah said... on 02 May, 2009

bukan nak gah negara luar tp tu la hakikatnya.

ya penah kene tahan hspital gak darjah 1 dan darjah 5.
gara2x apendix ni la.
yg drjah 1 xjd operate tp yg drjah 5 xjd operate.
ek same je.haha. 2 2 xjd cz the day nk operate tibe2 je baik sndiri.tp xley lupe muka mak time tu. jasamu ku kenang bawa mati mak! ek,touching kat sini lak. stop!

hantu buah jambu batu. a`ah,sehingga kini!!tp dah tobat da...mkn buah shja..

Lala said... on 02 May, 2009

huhuhu...btol2...hospital kerajaan kene tgkatkan kualiti...kdg2 mcm org dh set mind yg hospital kerajaan ni mmg xbagus...sian la kat org2 susah...rs2nye kakitgn hopsital kerajaan ni kene btolkan dulu la pemikiran masing2...diorg ingt pesakit yg dtg xpyh byr mahal2 then diorg wat keje cincai jek...plg menyampah ngn nurse diorng..pnha ade kes ngn saye...mmg kene maki ah nurse tuh..heheheh.....ohh..teremo lak..hehehhe

mie said... on 03 May, 2009

cinderella--->nak buat mcm mana....dah mmg suka makanan pedas...kalo x, kn diet la...hahahaa

fjie--->betul tu...tapi kalo biji tembikai...selau main telan je...hahahaa

mie said... on 03 May, 2009

orked--->bagus-bagus....welcome to apendiks club...hahahaaa

firol--->isk isk...itu la, adkah sebab xberkualiti??nyawa terancam...hmmm

mie said... on 03 May, 2009

paan--->hmm..itulah masalah nya!!xkan semua nk kn monitor..kn la ada inisitif sndiri...

yaya--->bleh plak....ok la tu!!!dapat tau awal2 sng skit...hehheheee

lala--->biasa la tu....bukan nya nk kondem tp mmg slalu terjadi macam tu...hehehee

moonie said... on 03 May, 2009

oo baru leh tgk gambo cik mie masok spital

ngeri jerk club tuh. gue nauzubillah xmo

makan la pedas byk2 lai..kang kalu soh berenti mkan, lagi nak makan kan...huu

hospital service, hmph lu gue penah eksiden moto, sedey teringat balik..betapa public hospital servicenyer agak truk..tapi syukur la pape pon..

alhamdulillah seme dah chat..

mie said... on 03 May, 2009

wahh!!!
moonie pun merempit...
hhhahahaaa

Izyan Helmi said... on 03 May, 2009

xnk la join club yg tidak memberi faedah...hahaha

mie said... on 03 May, 2009

sapa kata xberfaedah...
ni la kelab paling ngetop..
hhahahaa

moonie said... on 03 May, 2009

gue ikot prangai cik mie la

orked kite tubuhkan club kesihatan mo?

mie said... on 03 May, 2009

bagus2...
kira gue ni pelapis la..
moonie kan otai rempit....
pertubuhan kesihatan xdibenarkan...
hahahaaaa

moonie said... on 03 May, 2009

otai ..haha

bese la

tgk kaki la..

mie said... on 03 May, 2009

isk isk...
xpaham lg kot...
otai tu maksudnya...
org lama tua la....
bukan pujian....
hahhahaaaaa

moonie said... on 03 May, 2009

oo yeker

hemphhh!! mati2 ingat puji tadik

ok lai kot kaki gue..

mie said... on 03 May, 2009

wahh...
mesti la ok!!!
kan ratu rempit...
hahahaaaa

hidayah said... on 03 May, 2009

kalau dpt tau lewat2 jd camne plak?

mie said... on 03 May, 2009

jadi camtu la....
hahahahaaaa

iN said... on 03 May, 2009

hurm...
kawan satu penyelia ngan guwe baru2 nih meninggal
sume sebab ke LEMBAPAN hospital kerajaan la
abes sume sel darah putih dh merebak..
baru nk cek...
T_T

nota kaki: byk kesalahan mengeja di entry ini :P

mie said... on 03 May, 2009

hmm....
bahaya tu...
apa2 pun...
simpan la duit..
kalo emergency case...
lebih afdhal gi hospital swasta...

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new