:: berkampung di pasir gudang ::

akhirnya, kapal Seri Ayu telah selamat sampai di MMHE, pasir gudang. walaupun kurang keterujaan nya, terpaksa terima juga. kerja tetap kerja dan enjoy ikut masanya!!! Seri Ayu parking bersebelahan dengan kapal Oceania Hyundai yang sama-sama besar mengalahkan kapal lain. banyak juga la kapal yang sedap dibaikpulih di MMHE, pasir gudang.

 setelah 3 hari di MMHE, semua crew kapal menghabiskan masa bersama di Selera Senibong Seafood. yang menariknya, semuanya di sponsor daripada pengangkutan hinggalah ke makanan. walaupun ada tragedi yang agak memalukan tapi menarik. jom ramai-ramai pergi senibong!!!
banyak juga la makanan yang dijamu!!! sehingga terpaksa puasa keesokkan harinya. hehe!!!bukan slalu dapat makan free tambahan makan seafood lagi. siapa la pula nak belanja lepas ni??kalau di ikutkan banyak gambar yang nak diposkan. tapi takut ramai pula yang terliur. jadi, hanya kepala ikan dapat disajikan.
setelah berkurun aku menunggu kemunculan makcik ini, akhirnya muncul juga di MMHE pasir gudang. apalagi, masa untuk aku kikis hartanya la. hahaha!! dengan hati yang penuh ikhlas, makcik ini telah membawa aku ke satu tempat yang kononnya "chicken chop" tersedap di Asia. so, sebagai tanda penghargaan, makcik ini dijemput untuk melawat kapal Seri Ayu dengan tiket VIP. ada sesiapa mahu naik kapal???hohohooo

21 comment on :: berkampung di pasir gudang :: :

brat2104 said... on 17 July, 2010

best tu dapat naik kapal!! jeles! jeles!

mie said... on 17 July, 2010

xbest pun...
hahaaaaa

hidayah said... on 17 July, 2010

alahai comel makcik tu. mie dr dlu x insaf kikis harta je ek. best wo dpt naik. tahniah kpd yg bjaya. yg kurang bjaya kene cube lg taun dpn. mie xyah jawab, i da pandai bg jawapan... ceh!

mie said... on 17 July, 2010

wah!!!
yaya memang memahami gue....
hahhaaaa

etomyam said... on 18 July, 2010

wah, best naik kapal ni, aku rasa last sekali aku naik tahun 2001, tu pun kapal perang TLDM hahaha

mie said... on 18 July, 2010

ooo....
kapal perang tu pun gue penah naik..
tapi sebesar kapal ni..
heheheee

Cik Nass said... on 18 July, 2010

Kapal yang sangat besar...~ Anyway, in my wh0le life tak penah naik kapal lagi. He.

iN said... on 18 July, 2010

uit...kiyutnye mak cik tuh...:P

mie said... on 18 July, 2010

cik nass--->ye ke!!! harap2 ada peluang nanti... hoho

in--->kiyut tu apa?? comot ke??? hahahaaa

IntanBerlian said... on 18 July, 2010

heh lma gak tak jengah dia ni..=D

Juan de Souza said... on 18 July, 2010

Adorei,bem legal,usei o tradutor do google para traduzir!
eu tenho um blog também veja:

http://tfx-brasil.blogspot.com/

Meooo Comicore Club said... on 18 July, 2010

bestnye... belayar2.... :D

btw, jom ambil award khas utk blog awk ni :D

http://freewebcomic.com/2010/07/geng_cipan_award_pakatan_komik_online/

Unknown said... on 18 July, 2010

wah..dah berlabuh rupenye

mie said... on 18 July, 2010

bella--->itu la...

meo188--->thankz, kadang2 best, kadang2 tidak..

edy--->berlabuh untuk masa yg agak lama.. hoho

chem said... on 22 July, 2010

mie masih kat mmhe lagi ker? chem ptg kat sana.

mie said... on 23 July, 2010

dah kluar la!!!!
2 mggu je kat sana...

Oh Malaysia said... on 28 July, 2010

ko keja atas kapal ke?

mie said... on 28 July, 2010

yup!!!!
itu je la kehidupan kerjaan gue...

Luth Textile said... on 04 August, 2010

best! aku pernah naik kapal kat lumut je.
tu pon hari terbuka tldm hahah dan jomheboh

mie said... on 04 August, 2010

ye ke!!!
kpl tldm xsama dgn kapal dagangan..
hehhe

Papa-NtiQ said... on 05 July, 2012

hi MIE...saya pun baru jer gi kat selera senibong seafood weekend lepas dan dah upload pics kat blog www.blogmakanbest.blogspot.com
Topik entries kat blog saya 100% pasal makan, makan dan makan :) takde topik lain. Kebanyakan restoren2 kat JOHOR maklum la orang JB. Tapi tempat2 lain pun ada bila kebetulan famili saya singgah makan.
Senang2 tu jenguk la yer blog saya dan hmmm jangan lupa follow yer TQ TQ TQ

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new