:: jejak kasih kembali bersiaran ::

minggu ini, masa aku banyak dihabiskan dengan menjejak rakan-rakan lama semasa tinggal di Ipoh dan Tapah, Perak. hasilnya, dapat juga menemui dengan bantuan facebook!!! majoriti rakan-rakan aku adalah anak-anak askar yang sama-sama menghabiskan usia muda di dalam kem. kesemuanya ditemui di group "anak-anak batalion 25 RAMD" siapakah mereka???

shasha - orang pertama yang aku agak cam x cam saja. tapi boleh nampak iras-iras wajahnya semasa kanak-kanak. kalau tengok pada gayanya zaman kanak-kanak, memang ala-ala top model je. shasha juga akan menamatkan zaman bujang nya pada bulan May ini.

miza - merupakan creator untuk group "anak-anak batalion 25 RAMD". bagus usaha nya dalam mencari rakan-rakan lama. alhamdulillah, ramai juga lah yang terlah dijumpai. walaupun xbanyak kenangan bersama tapi aku masih ingat lagi wajah miza ni.

fizam - satu-satunya jejaka yang baru ditemui. dia merupakan rakan aku di tadika Perpaduan Ipoh dan SRK Datuk Kelana Tapah. nasib baik masih ingat dengan aku. tambahan pula, ternampak gambar semasa tadika ada di profail facebook nya. kini bekerja sebagai polis yang berwibawa.

lisa - minah ni memang aku tersangat kenal la. masa sekolah rendah memang antara yang terapat. dan merupakan challenger aku!! banyak juga la kenangan dengan dia tapi xperlu la diceritakan. masa zaman kanak-kanak agak comot sedikit, tapi sekarang cun melecun pula. hahaha!!!

walaupun sudah 16 tahun tak berjumpa, tapi masing-masing masih ingat memory zaman kanak-kanak. macam -macam tekaan untuk mengesah identiti antaranya "apasal muka ko lain tapi mata tetap sepet" dan "ni bukan ke mamat yang kerek dulu ke?" hahha!!!maklum la, sebagai anak seorang askar, kami sentiasa berpindah randah.so, harap-harap kita akan bersemuka seperti dahulu kala.

9 comment on :: jejak kasih kembali bersiaran :: :

Anonymous said... on 23 April, 2010

rindu nak main ten ten dekat sekolah dedulu.. T___T

mie said... on 23 April, 2010

ten ten!!!
main sampai lutut terluka..
hehehheee

iekabean said... on 24 April, 2010

waaahhhh.... Pakcik mie kecil2 yang mana satu eh!!
semua muka macam nak sama jaa! cumel2 semua~(wonder ini ayat puji atau bodek)


HAHAHHA

=)

mie said... on 24 April, 2010

jr!!!
welcome...
lets trade...

mie said... on 24 April, 2010

ieka!!!
gue mesti la yg paling comel dan hot...
puji @ bodek, gue trima je..
hahahaa

Unknown said... on 24 April, 2010

kenangan time sekolah bila dikenang balik memang best...

mie said... on 24 April, 2010

betul tu!!!
banyak suka duka..
hehee

zahidah dihaz said... on 30 April, 2010

tak pernah jumpa kawan2 masa kat miri dulu =(

mie said... on 30 April, 2010

sila jalankan aktiviti jejak kasih..
heehehehee

:: instagram ::

:: banner ::

ping.sg - the community meta blog for singapore bloggers
new